Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

TNNZ 2014 ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Commuter / Light camping
Auteur Bericht
willem12

BerichtGeplaatst: Wo Jun 18, 2014 9:30 pm    Onderwerp: TNNZ 2014 Reageer met quote

Het is ondertussen 2014 en tijd voor een upgrade van de route. David (Sneeuwpop) suggereerde om de Sallandse Heuvelrug op te nemen i.p.v. de heuvels bij Itterbeck. Meer Nederland en betere kwaliteit is altijd welkom. Afgelopen weken gps tracks verzameld en luchtfoto's bestudeerd en dit weekend de eerste proefrit. Oude route = Paars en Nieuwe route is rood.

Met de Arriba naar Veenoord/Niew Amsterdam

Langs Picardie Kanaal bij Coevorden

Richting Hardenberg

Deze oversteek wordt facultatief

Zeer saaie singletrack maar perfecte NZ track

Waarom omrijden als je door de sloot kan?

Toeristisch verantwoord, stuw bij Junne

Optimaal gebruik van wandelpaden zonder ruzie te maken

Nog meer toeristiek

Mooie singletracks richting Holten

Geen vervelend landschap

Yep, hier loopt echt een pad

Zo doen we een hek op slot in Twente Smile

De laatste loodjes .... tempo !

Conclusies:
Geslaagde actie. Route is er in kwaliteit op vooruitgegaan. Mooie tracks en veel minder asfalt.

Acties:
- fouten uit bovenstaande route halen, we reden brede paden naast (!!) singletracks
- verbindingsstuk Neede-Groenlo proefrijden
Tall Boy Bram

BerichtGeplaatst: Wo Jun 18, 2014 10:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik zeg prima!

Zondag alvast een gedeelte verkennen met sub 300km tocht.

TBB
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
bert

BerichtGeplaatst: Do Jun 19, 2014 11:14 am    Onderwerp: Reageer met quote

Tall Boy Bram schreef:
ik zeg prima!
Zondag alvast een gedeelte verkennen met sub 300km tocht.
TBB

Ik zeg: het was prima.
Een leuke start in VEENoord, net buiten Nieuw-Amsterdam. 's Avonds weer thuis in VEENendaal.

Picardie is een region is noord-west Frankrijk Het Picardt-kanaal is vernoemd naar Johan Picardt, (ook wel Piccardt genoemd), een zeventiende-eeuwse Duits-Nederlandse predikant, landontginner, medicus en de vader van de Drentse geschiedschrijving.

sneeuwpop

BerichtGeplaatst: Do Jun 19, 2014 12:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Willem, heb je de route zelf uitgestippeld, of is dit grotendeels de route die ik bedacht had? Had em zelf namelijk nog niet gereden...
willem12

BerichtGeplaatst: Do Jun 19, 2014 12:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

@Bert,
Nee helaas, je kort de geschiedenis af, de naamgeving is indirect. Piccardië was de naam van een Veenkolonie, net over de grens in Duitsland en vernoemd naar predikant Piccardt. Het kanaal loopt van Coevorden naar het voormalige Piccardië en heet Coevorden-Piccardie kanaal of Coevorden Picardie kanaal, je treft beide spellingen aan, de trema was bljkbaar te moeilijk voor de turfstekers.
GDABW

BerichtGeplaatst: Vr Jun 20, 2014 5:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Is er een gpx-track te verkrijgen van de TNNZ? Heen via de TNNZ en terug via het Pieterspad lijkt me een leuk uitje voor een van de komende dagen Smile.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
bert

BerichtGeplaatst: Vr Jun 20, 2014 6:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

W12 is de bedenker van TNNZ. Hij heeft de bestanden ergens staan, maar volgens welingelichte kringen is hij deze week in Borneo ofzo.

PP schijn je niet te willen fietsen. De track is niet onverhard. En je zult onderweg elk kippenhok en elke koeienstal van drie zijden bekijken. Er zit geen flow in.
didadunlop

BerichtGeplaatst: Wo Jul 23, 2014 9:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

oww klinkt allemaal goed. Nu begint mijn twijfel toe te slaan. Tnnz of ronde van NL... KM's maken of mooie routes...?
bert

BerichtGeplaatst: Za Jul 26, 2014 2:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

didadunlop schreef:
oww klinkt allemaal goed. Nu begint mijn twijfel toe te slaan. Tnnz of ronde van NL... KM's maken of mooie routes...?
Gewoon allebei doen. "In due course" en dan achteraf de balans opmaken. Waarschijnlijk hebben beide hun mooie kanten. Ik kijk nu al uit naar je oordeel.
willem12

BerichtGeplaatst: Do Jul 31, 2014 12:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Thumbs up! Thumbs up! Thumbs up! Thumbs up! Thumbs up! Thumbs up! Thumbs up!

En nu semi-live, vanuit Vaals, via de Dordogne: Alexander is zojuist gefinisht en heeft de hele track gedaan met alle varianten. De Marten-variant in Groningen, die zoveel singletrack bevat dat hij waarschijnlijk gepromoveerd wordt tot hoofdroute en de Holten variant, die een groot stuk Duitsland uit de track haalt (zie begin 2014 topic).

Slechte nieuws: Alexander heeft er 609 km over gedaan Rolling smile Rolling smile

bert

BerichtGeplaatst: Do Jul 31, 2014 12:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hulde aan DiDa. Onderweg meerdere keren verzopen en nu de kilometervretende koning van TNNZ.
knerbert

BerichtGeplaatst: Vr Aug 01, 2014 11:37 am    Onderwerp: Reageer met quote

willem12 schreef:

En nu semi-live, vanuit Vaals, via de Dordogne: Alexander is zojuist gefinisht en heeft de hele track gedaan met alle varianten. De Marten-variant in Groningen, die zoveel singletrack bevat dat hij waarschijnlijk gepromoveerd wordt tot hoofdroute en de Holten variant, die een groot stuk Duitsland uit de track haalt (zie begin 2014 topic).

Slechte nieuws: Alexander heeft er 609 km over gedaan Rolling smile Rolling smile

Hulde! 609km. Dat vraagt om een verslag, foto's, tijden, paklijst, calorie inname, etc...
Naar boven
Pino

BerichtGeplaatst: Vr Aug 01, 2014 5:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

knerbert schreef:

Hulde! 609km. Dat vraagt om een verslag, foto's, tijden, paklijst, calorie inname, etc...

en rap een beetje !
Naar boven
Tall Boy Bram

BerichtGeplaatst: Zo Aug 03, 2014 5:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Maar 9km meer dan ik vorig jaar... Maar goed gedaan jochie, jammer alleen dat je wel je teamgenoten bij Schlaflos im Sattel liet zitten...

TBB
Naar boven
didadunlop

BerichtGeplaatst: Do Aug 07, 2014 10:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ha Ik lees nu pas dit topic.

En mijn 609KM had ook ruim minder kunnen zijn als ik wat foutjes etc eruit had gehaald.

Erg mooie tocht. Foto's komen eraan als ik mijn PC weer goed werkend krijg.

Dagoverzicht:

Dag 1: 14:45 vertrokken vanaf de Noordkaap. Geslapen op het natuurkampeerterrein in Borger. tot Groningen is het een beetje saai. Daarna leuke singletracks op route Marten.

Dag 2: Vochtige start. Daarna droog en heet met in de middag weeralarm 1 en overstromende beken/wegdrijvende putdeksels. Geslapen op natuurkampeerterrein 't Scharveldt. Veel mensen die toch benieuwd zijn hoe ik al die spullen meeneem.

Dag 3: Droge start en een van de leukste dagen. Mooie zandpaden in de achterhoek. Paar leuke MTB routes. Mooi stuk ten noorden van de Rijn. Uiteindelijk barstte rond 17:00 de tweede dikke bui los toen ik iets voorbij Gennep was (wel lekker gegeten bij The Old Inn in Ottersum). Uiteindelijk geslapen in Wellerlooi bij een boerencamping. Wat wel een afzettercamping is.

[img]https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/p526x296/10487350_722248037835627_6769190023224694061_n.jpg?oh=e4e70128ea0182c59edc7c6d5c743cda&oe=5456687C[/img]
Lekker kleren drogen.

Dag 4: Jeuh mooi weer!!! Lekker ontbeten in Arcen. Daarna begonnen de leuke trails tussen Venlo/Roermond. Ik kende daar al wat van. Maar W12 heeft goed zijn best gedaan! Uiteindelijk tot Sittard gekomen en daar kunnen crashen bij Luc en Marja. Erg gezellig.

Dag 5: Warm!! En de routes rond de Parkstad zijn soms wel pittig met bepakking. De rollercoaster bij Snowworld is dan toch een beetje link...Very happy
Uiteindelijk om 13:00 op het drielandenpunt!

Recap: Erg leuke route en sub 4 dagen is goed te doen. Met een starttijd van 12:00. 3 dagen ook. Maar dan moet ik meer treenen...Very happy Genoeg natuurkampeerterreinen op de route om legaal te kamperen en lekker even te douchen. Volgend jaar weer!
Tall Boy Bram

BerichtGeplaatst: Vr Aug 08, 2014 7:42 am    Onderwerp: Reageer met quote

ook genoeg plek om niet legaal te kunnen kamperen overigens!

Rollercoaster met volle bepakking vond ik ook spannend, is niet helemaal de track voor een vakantiefietser of Trans ganger met veel zooi op zijn fiets...

TBB
Naar boven
marx504

BerichtGeplaatst: Zo Aug 10, 2014 8:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi verslag waarvoor dank, dat trekt de twijfelaars wellicht over de streep. Volgende uitbreiding op de fiets zal voor mij weer iets bike packerigs worden denk ik. Als ras kampeerder en mtb-er kan ik er eigenlijk niet onderuit.
Een matje van Thermarest is al aanwezig, per ongeluk een klein maatje besteld Very happy

Marco
Naar boven
didadunlop

BerichtGeplaatst: Zo Aug 10, 2014 9:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gelukkig hebben we de foto's nog.

https://www.flickr.com/photos/didadunlop/sets/72157646332785922/
Ruben
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Di Aug 12, 2014 8:56 am    Onderwerp: Reageer met quote

Nice en well done!

Welke kampeerterrein (plattegrond) is dat op foto 1180?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
didadunlop

BerichtGeplaatst: Di Aug 12, 2014 1:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is het natuurkampeerterrein Borger.
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Commuter / Light camping
Pagina 1 van 1

Ga naar: