Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

KRAMPUS ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Fatbikes
Auteur Bericht
sjorsensjimmie

BerichtGeplaatst: Zo Jul 21, 2013 9:35 am    Onderwerp: KRAMPUS Reageer met quote

Eindelijk is ie er dan mijn eigen krampus , wat een beest van een fiets.
Vrijdag opgehaald en zaterdag meteen een ronde Lagevuursche en omstreken gedaan.

Rabbit Hole velgen met Notubes Stan's 3.30 naven
Knard banden
Magura MT6 remmen
1x10 speed met SRAM X0 derailleur en SRAM X9 shifter
Noir carbon crankstel
Noir carbon stuur
Surly stuur
ESI grips
Thomson zadelpen
Thomson stuurpen
Prologo zadel
[img]http://www.flickr.com/photos/99245732@N08/9333844278/in/photostream/[/img]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
JJ
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Ma Jul 22, 2013 1:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nice, veel plezier ermee,maar dat zal wel lukken Smile

JJ
fools

BerichtGeplaatst: Wo Aug 21, 2013 11:53 am    Onderwerp: Reageer met quote

Heb de mijne nu een dikke maand in gebruik, no-nonsense opgebouwd met 6 bouts xt naven , een 1 keer 10 aandrijving, TA spec. 180mm carmina crank, 39 rotorblad voor en een xt 11-36 achter, XTshadow derr. maar dat gaat een shadow plus worden, kan ik iedereen aanbevelen en een noodzakelijke paul kettinggeleider,
home made kettgeleider op achtervork, carnegie bar, ergon grepen, ISM zadel, Thomson pennen en 'good old' BB7 remmen.
Ding is ook mee op vakantie geweest en heeft in de Correze en Pyreneeen de nodige echte MTB trails voor z'n kiezen gehad.
Ondanks het te zware lichtste verzet kwam ik overal probleemloos boven, je kan langer op de pedalen blijven staan dan op een gewone 29er, de tractie bergop is fenomenaal.
Als je aan het klimmen ben merk je het hogere gewicht niet zozeer en als je dan eindelijk naar beneden mag dan begint de pret. Je bulldozert superstabiel overal overheen, is weinig spoorgevoelig maar er zijn grenzen. Ik kwam in een waterspoor terecht met een gangetje van 50 en de vuistdikke keien waren net wat te veel van het goede; stootlek maar de controle bleef. Het blijft een rigid met de beperkingen van dien maar met dit monster kun je iedere XC 29er hardtail minstens bijhouden naar beneden. de grip in snelle bochten met losse gravel is wat onvoorspelbaar maar corrigeren ging makkelijk.
ik ga zeker op zoek naar een verende voorvork voor deze fiets want dat lijkt mij helemaal te gek.
Rondje Havelte (met het rode lusje) ging zonder problemen makkelijk in 46 minuten, ..steilste zandhelling (je weet wel welke dat is als je daar ooit gereden hebt) ging zoooo eenvoudig, geen drama hier, en de singletracks gingen naar gelang ik aan de fiets wende voor mijn doen behoorlijk snel.
Boomwortels en zand daar weten de Knards wel raad mee dus je houdt je ritme en momentum. Zandpaden, . hoe muller hoe beter, daar laat je iedereen je hielen zien.
Wel voel je als je gas geeft dat de tank eerder leeg is, de 120 tpi's wegen 950 gram, ..rolweerstand is op asfalt iets hoger dan een RR 2.4. maar vooral steeds aanzetten sloopt je met deze fiets eerder dan een lichtere 29er.
jammer vind ik het ontbreken van oogjes op voor en achtervork, dragers monteren is dus lastig maar een beetje vent gaat tegenwoordig 'bikepacken' en sjort de boel aan het stuur en hangt er een frame tas in.
Verder een echte 'eye catcher' , gaaf ding om naar te kijken, ..geen 12 uit een dozijn fiets.
Misschien een tip; ik heb wat gewicht bespaard door veel lichtere normale 29er binnen banden te gebruiken, ..resultaat is ook een soepeler band. (wel een 2.25 dunwandig type pakken). Wel opletten want als je dan een keer wat meer druk wil rijden kan het velglint door de gaten gedrukt worden, iets dat met de dikke surly binnenband niet gebeurd. Maar natuurlijk wil je niet met hoge druk rijden. Ook niet vergeten dan een ventiel ringetje erop te draaien want ander wordt in de dynamiek van het rijden het ventiel 'opgeslokt' en die breekt dan.
Van harte aanbevolen (maar als echt hard ermee vooruit wil moet je wel benen hebben.)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
PaulRush

BerichtGeplaatst: Di Aug 27, 2013 9:17 pm    Onderwerp: Krampus Reageer met quote

Ik heb de mijne nu 5 dagen en heb er ontzettend veel lol mee. Meer grip, veel comfort, sneller door de bochten.
Bandendruk nu op 1 bar, een beetje met verschillende druk getest de afgelopen dagen, van 0,8 tot 1,2 bar, maar op 1 bar vindt ik het met mijn 90kg het prettigst rijden.
Ik heb hem niet geupgrade, op de handvatten na, die gaven mij een raar gevoel door de vreemde structuur, nu Ritchey Foam erop.
Ik heb de merkwaardige kabelloop van de shifter (van de rijder uit gezien) verplaatst van rechts langs het balhoofd, naar links langs het balhoofd. Hierdoor zit er een minder scherpe bocht in de kabel, wat volgens mij beter is. Als je googled op fotos zie je de shifterkabel dan weer links, dan weer rechts lopen.
De band loopt wel erg dicht langs de achterbrug, vraag mij af of dat geen lakschade gaat geven bij modderritten, wellicht nog afplakken met folie.
De zadelpen bleef zelfs bij 13nm koppel van de zadelstrop ieder half uur toch ong 1cm zakken, dus na een paar ritten een andere zadelpen erin, met horizontale ribbels, en geen vet, maar carbonpasta op de pen.
Ben benieuwd naar de meningen van de Krampus-rijders hierboven.
Naar boven
fools

BerichtGeplaatst: Di Okt 29, 2013 9:29 am    Onderwerp: Reageer met quote

Eergisteren de toertocht van Diever gereden met de Krampus.
Rij nu Singlespeed en dat is met deze fiets ideaal in Nederland, ..een welkome gewicht reductie en nooit last van chainsuck.
Je hebt zo'n controle en tractie staand op de pedalen!
Momentum houden en gaan met dat ding, ..Aekingezand, de boomwortel stukken, de singletrack van Appelscha; ik vloog iedereen voorbij.
Machtige machine!!
Naar boven
PaulRush

BerichtGeplaatst: Za Nov 02, 2013 4:19 pm    Onderwerp: Re: Krampus Reageer met quote

PaulRush schreef:
....Bandendruk nu op 1 bar, een beetje met verschillende druk getest de afgelopen dagen, van 0,8 tot 1,2 bar, maar op 1 bar vindt ik het met mijn 90kg het prettigst rijden.
Ik heb hem niet geupgrade, op de handvatten na, die gaven mij een raar gevoel door de vreemde structuur, nu Ritchey Foam erop.
......

Edit: De hierboven genoemde bandenspanning van 1 bar was gemeten vanaf het metertje op mijn Lezyne-vloerpomp. Nu met een nauwkeuriger Schwalbe-meter blijkt dat 0,75 bar te zijn. Best een flink verschil.

Binnenkort een upgrade naar Hope Tech X2 180/160, SRAM X0-shifter en X0-achterderaileur.
Naar boven
fools

BerichtGeplaatst: Wo Nov 20, 2013 2:52 pm    Onderwerp: r Reageer met quote

Praatjes vullen geen gaatjes dus de ultieme test gedaan;
Afgelopen zondag met de single speed Krampus deelgenomen aan een Inter Club Wedstrijd, ofwel een een ICW tje te Norg.
60 man aan de start en na een uurtje over een prachtig rollercoaster parcourtje gevlogen te zijn als 5e over de finish gerold.
veel complimenten in ontvangst genomen. "wat een geweldig geluid maken die banden van jou zeg". "Hè, rij jij met één versnelling!?"
Vorige week was ik met een gewone multi geared 29er 13e en veel gasten die toen voor mij zaten nu achter me gelaten.
Naar boven
fools

BerichtGeplaatst: Zo Aug 10, 2014 4:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Update;
Rij al een tijdje met een Fox Float 120 mm , Wide-narrow 34t voorblad en een Zee derailleur rond. De banden ook tubeless gemaakt.
De oudere Fox is geen topper qua stijfheid en veergedrag maar de fiets is zo veel meer een echte trail bike. Je kan nu akelig hard naar beneden maar dan merk je de beperkingen i.v.m. stijfheid. Een moderne vork met steekas zou een fikse verbetering zijn. Een voorband met grotere noppen zou dan ook fijn zijn.De knard tubless wordt groter naar mate hij ouder wordt en moest toch de vijl erbij halen om de knard bij de brug vrij te maken. Ruimte is minimaal.
De veldslag van Norg gereden in deze set-up naar plek 14.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Fatbikes
Pagina 1 van 1

Ga naar: