Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Tourtochten in het bos. ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Singlespeed Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 53, 54, 55
Auteur Bericht
Het TUIG

BerichtGeplaatst: Do Mrt 06, 2014 7:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

didadunlop schreef:
owww 8 van oost brabant.
....
edit: Hmmm als ik de track zo zie heeft mijn graveltocht meer singletrack en meer offroad.

Ik kreeg van de week een telefoontje of ik mee wilde rijden.
Heb hem al eens gereden en heb toch het vermoeden dat de binnenkant van mijn ogen er beter uitzien dan een rondje ''mountainbiken'' in Brabant.
Waarschijnlijk toch in korte broek een paar rondjes Schoorl, net zo lang in de auto zitten en een zeker weten een werkelijk prachtig parcours dat perfect onderhouden is door onze Noord-Hollandse fietsvrienden.
Pino

BerichtGeplaatst: Do Mrt 06, 2014 7:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zondag Eerbeek. De leukste tocht van de Veluwe.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
willem12

BerichtGeplaatst: Do Mrt 06, 2014 8:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, Eerbeek is waarschijnlijk mooier. Maar na 5 jaar merk ik dat ik weer eens wat anders voor de wielen wil hebben. Honger opbouwen voor volgend jaar. Cool
ochikiro

BerichtGeplaatst: Do Mrt 06, 2014 9:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

En die gravelrit van Dida had ik vorig jaar al op de crosser met slicks gereden Wink

Die Gert-Jan Theunisse combi-classic is wel aan te raden. Verbindingstukken zijn te overleven.

Dat met die rug intapen en kraken zal ik eens overwegen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
walter

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 07, 2014 10:31 am    Onderwerp: Reageer met quote

bert l. schreef:
Zondag present in Mill. Twee keer de rug laten kraken en nu ruggelings ingeteept. We gaan het voorzichtig proberen om de 100km te halen. 't Wordt geloof ik korte broekenweer.

(Op mijn medische verklaring staat dat SS voor mij 'off limits' is. Neem de Sram versnellingsbak dus mee)

Bert,

Spaar je rug voor een mooiere tocht.
"Vroeger" was dit een mooie tocht, de laatste jaren was het niet meer de Acht van Oost Brabant, maar het Asfalt van Oost Brabant.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
bert

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 07, 2014 6:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

walter schreef:
Bert,
Spaar je rug voor een mooiere tocht.
"Vroeger" was dit een mooie tocht, de laatste jaren was het niet meer de Acht van Oost Brabant, maar het Asfalt van Oost Brabant.
Dank voor de goede zorgen en het meedenken. Wordt zeer op prijs gesteld. Voordeel van 8vOB is dat het helemaal vlak is. De MTB uitdaging = 0. Perfect voor een onderzoek naar waar ik sta.
Ik moet mijlen maken. Op m'n programma staan P-R, TNNZ en ik wil in september nog een keer m'n lidmaatschap van de driehonderdkilometerclub verlengen.
willem12

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 07, 2014 11:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dan wordt dit de afscheidsrit en ga ik tot aan mijn pensioen naar Eerbeek Smile

Hij was vroeger trouwens best wel leuk..... maar i.d.d. al minstens 6 jaar niet meer geweest.

Morituri Te Salutant !
bert

BerichtGeplaatst: Za Mrt 08, 2014 8:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zij die gaan sterven, groeten u, maar eerst is er koffie. Morgen om kwart voor acht in Fitland.
Wie er is, die is er. En ik ben er.

http://www.weeronline.nl/Europa/Nederland/Mill/4058633
Zonnebrand mee.
Korte broek mee
Korte mouwen ook mee.
bert

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 09, 2014 6:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

willem12 schreef:
Hij was vroeger trouwens best wel leuk..... maar i.d.d. al minstens 6 jaar niet meer geweest.
totaal ander karakter dan Eerbeek. Geen mountainbikerit, maar wel een mooie rit. Niks mis mee. Asfalt? Niks van gemerkt, ik vloog er overheen.
willem12

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 09, 2014 6:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zo, weer thuis. 120km op de teller. Om een fietser te quoten die na de toertocht nog terug naar Eindhoven ging rijden: "Met dit weer wil je de hele dag op de fiets zitten."

Walter en Dida: Op twee stukken asfalt na heerlijk door door Brabant gecrost en absoluut niet te weinig singletrack . Sterker zelfs, omdat het kurkdroog was vloog je door de bossen en stuiterde je alle kanten op. Het was fijn om op gravel bij te komen. GPS track ter lering en vermaak op aanvraag beschikbaar.Vooral bij Nieuw Gassel vele nieuwe singletracks gedaan.

Na 90km was het schone er af en na 100km moest ik lossen, Bert was consistenter en had nog over. Goede training voor Trans Belgie.

Wat ging goed:
- Mooie route, mooi weer
- Tempo lag uitdagend hoog
- Gummi beertjes van Lidl

Wat ging fout:
- 1 Mulebar was lekker, bij de tweede meteen een zure maag, net als vorig jaar de FlapJacks. We gaan weer op zoek naar andere energiereep.
- Tubeless Racing Ralph. Grote knal op singletrack en hele band in 1 keer leeg. Weg met die zooi. Ik ga Schwalbe-loos verder.
walter

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 12, 2014 4:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Goed te lezen dat jullie je vermaakt hebben.
Blijkbaar heeft de organisatie z'n best gedaan het tij te keren.
Dit klinkt stukken beter dan de laatste keer dat ik 'm heb gereden !

Jammer van je band. Ik ben best blij met m'n Schwalbes.
Zo zie je maar weer hoe ervaringen uiteen kunnen lopen Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
willem12

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 31, 2014 8:57 am    Onderwerp: Reageer met quote

Driewerf hulde voor de GJT Classic in De Rips!!

Wat een slopert van een tocht. 115km slalommen tussen de wietplantages en nertsfokkerijen van de Peel en de leukste heuveltjes komen pas na 85km.....Samen met Michiel gereden, wat in twee opzichten erg vermoeiend is; hij rijdt namelijk harder en heeft de neiging om de omgeving, mede fietsers, het weer, de wereld in het algemeen en alle aan fietsen verwante zaken in het bijzonder, van commentaar te voorzien. Ik geef dan antwoord en het gevolg is dat we als tante Bep en Beppie door de bossen crossten.

Maar het ging best lekker. Zelfs nog erg fout, al babbelend, tijdens de kilometers lange singletracks, net achter iemand gaan rijden en dan maar wachten tot hij steeds harder ging fietsen om van ons af te zijn en zichzelf daardoor volledig de vernieling in reed. Dat gebeurde bij mij trouwens vanzelf, gelukkig reed ik op een aflopend schema Wink

Er waren opvallend veel serieuze fietsers aanwezig. Afgetrainde koppies, en sponsorpakjes met nieuwe sportbrillen. Sommigen gooiden er wel met pet naar. Zo was er iemand met een Specialized FSR S-Works, XTR 1x10, DT-Swiss keramische naven en Dt-Swiss carbon velgen met 47mm Dugast tubes met Rhino profiel......Rhino's, de "Wedstrijdtube voor slijkparcoursen". Dan wordt het toch echt tijd dat je je sport wat serieuzer neemt en gaat investeren in beter materiaal.

Parcoursbouwers waren redelijk gestoord. Gingen we met Dida's gravelrit nog gewoon de 1x een vuilnisbelt naast een zendtoren op, nu moesten we slalommend tussen de open vuilniszakken en rottende dierenlijkjes maar liefst 5x omhoog. De bidon werden preventief extra goed dicht gedrukt om het overspringen van botulisme tegen te gaan. Dit patroon herhaalde zich bij elke serieuze bult, niet erop en erover, maar 4-5 keer omhoog, recht omlaag, haakse bocht en weer omhoog. Op deze wijze werd ook het park van het Museum in Overloon aan gort gerost. Geniaal, met afdalingen waar de "extremes" van Eerbeek gedegradeerd worden tot stoepranden. Maar het mooiste moest nog komen, opeens kwamen we op een stuk van 300-400m super flowende singletrack. Geen officiële route, dus geen remsporen van toeristen, en absoluut het allermooiste stuk van de hele route.

Helaas niet foutloos gereden en de breedte van mijn stuur onderschat en die van de track overschat en nog even treehugger gespeeld. Napraten in het zonnetje, in aanwezigheid van de meester zelve maakte veel goed. Een blijvertje.
ochikiro

BerichtGeplaatst: Di Apr 01, 2014 5:32 am    Onderwerp: Reageer met quote

Wat Willem zegt. Was weer mijn eerste ritje na dat gebroken neus, gekneusde rug verhaal. Te mooi weer en te mooie tracks om al na 3u van de fiets af te stappen. En veel met de Willem kunnen lachen.
Naar boven
bert

BerichtGeplaatst: Wo Jun 18, 2014 7:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zaterdag as (21 juni) is de Jan Jansen Classic vanuit Wageningen. Ik rijd de 95km met als voorgerecht de onverharde kilometers tussen Veenendaal en Wageningen en als nagerecht het omgekeerde tussen Wageningen en Veenendaal.

Wie biedt?
willem12

BerichtGeplaatst: Wo Jun 18, 2014 9:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Spullen pakken voor weekje Bormio. Ga de roadie uithangen Smile
Veel plezier.
ochikiro

BerichtGeplaatst: Wo Jun 18, 2014 10:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ah Bormio.. .Prachtig, tof marktpleintje met prima terras, drinken blijven bestellen en de tafel staat vol met eten. Schnaps proeverij (Braulio, heerlijk substituut voor Jaegermeister), wijnbarretje tot 2u open. Dikke club met prima mojitos en zweedse au-pairs.

En de Mortirolo-Gavia combi natuurlijk (denk erom, de Mortirolo heeft meerdere routes, waar er maar eentje voor de echte mannen is). En de Umbrail pas bergop niet vergeten, stukje offroad vanuit Zwitserland omhoog. Stelvio erop en erover en weer terug. En die leuke namiddig klim naar Torri de Fraele waar de beren weer los rondlopen. Njoy!
Naar boven
willem12

BerichtGeplaatst: Wo Jun 18, 2014 10:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Beetje m'n hele programma verraden......hou is op Jonguh!!
bert

BerichtGeplaatst: Do Jun 19, 2014 11:05 am    Onderwerp: Reageer met quote

Beklimming Stelvio in juli 2005

Grootvader vertelt:
"Toen we 's ochtends uit Nauders naar de top van de Reschenpas vertrokken, was de weg achter ons afgesloten vanwege modderlawines. Gelukkig hoefden we die kant niet op en mochten we richting Stelvio. In Prato alla Stelvio werd ons verteld dat we de Stelvio niet op konden. De weg was geblokkeerd. Afdalende motorrijders vertelde ons dat dat niet gold voor tweewielers. Die konden tussen de op de weg gevallen rotsblokken door.

Ik was reisleider en heb de deelnemers allemaal hun winterkleding uit de volgbus laten pakken en de bus via Mustair naar te top van de Stelvio laten rijden.
Naar boven toe werd het kouder en kouder en op de top werden die dag ski's verhuurd. De beklimming was oorverdovend rustig, wat buiten een paar verdwaasde fietsers was er verder niemand op de weg.
In de afdaling naar Bormio kon alle winterkleding weer uit en beneden was het 30 graden.

Het TUIG

BerichtGeplaatst: Vr Jun 20, 2014 3:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Grootvader mag vaker vertellen!
Wij jonkies kunnen er immers een hoop van leren!

Thumbs up!
bert

BerichtGeplaatst: Vr Jun 20, 2014 5:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Is er eigenlijk al een datum bekend voor De DiDa Gravelrit?
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Singlespeed Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 53, 54, 55
Pagina 55 van 55

Ga naar: