Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Zaanstreek - Moezel ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Commuter / Light camping Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Tribux

BerichtGeplaatst: Za Mei 10, 2014 2:09 pm    Onderwerp: Zaanstreek - Moezel Reageer met quote

Goedemiddag,

Ik zal me eerst even voorstellen.
Ik ben Rick ben 21 jaren jong en kom uit de zaanstreek.

Van de zomer wil ik mijn eerste bikepacking tocht gaan maken en wel vanuit de zaanstreek naar het Moezel gebied in Duitsland. Ik wil daar de Eifelsteig gaan fietsen

De route is (tot nu toe) als volgt:

Wijdewormer - 't Twiske - Amsterdam - Muiden - Naarden - Hilversum- Amersfoort - Veenendaal - Wageningen - Nijmegen - Venray - Tegelen - Roermond - Sittard - Valkenburg - Vaals en dan door naar de moezel maar dat moet nog gepland worden.

Klik HIER voor een GPX-bestand (12-05-2014)
Aanpassing is hier te vinden (15-05-2014)
Versie 3 (16-05-2014)

Dit wordt zoals gezegd mijn eerste tocht met bepakking en ik vraag me af of jullie nog suggestie's, tips en opmerkingen hebben (ook voor na Nijmegen).

Qua materiaal zit ik te denken aan een Zadeltas en/of een frametas. Ik zit nog heel erg te twijfelen of ik wel of niet ga camperen. Misschien dat ik wel gewoon van B&B naar B&B fiets.

Verdere vragen zijn altijd welkom![/url]

Laatst aangepast door Tribux op Vr Mei 16, 2014 9:50 am, in totaal 8 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
bert

BerichtGeplaatst: Za Mei 10, 2014 4:24 pm    Onderwerp: Re: Zaanstreek - Moezel Reageer met quote

Tribux schreef:
Verdere vragen zijn altijd welkom!
Als ik het goed heb, heb jij vragen, Rick. En wij misschien antwoorden. Smile

Als je wat meer detail laat zien naast je grote overzichtskaart die je al gepubliceerd hebt, kunnen we beter meekijken en advies geven.
Tribux

BerichtGeplaatst: Za Mei 10, 2014 5:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zal de start post bijwerken met wat details! Thx voor de tip

Ik ga woensdag onder het mes dan ben ik een weekje uit de running waarschijnlijk ik wil dan het weekend daarna de track gaan verkennen tot aan Naarden. Om te kijken of het wat is Smile

En de rest van details volgt nog!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
bert

BerichtGeplaatst: Za Mei 10, 2014 6:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

tussen Amsterdam en Huizen ga je over het Waterkeringpad.
http://www.agv.nl/over-het-waterschap/wandelroute/

Ik ben heel erg benieuwd of dat ook echt te befietsen is. Het stuk tussen Muiden en Muiderberg ken ik een beetje van vroegâh. Kan me herinneren dat daar schapen liepen en er heel veel hekken stonden. Nou zijn hekken geen bezwaar. Je kunt er meestal we overheen, maar het moeten er niet teveel worden.
http://goo.gl/maps/00Jdn
Tribux

BerichtGeplaatst: Za Mei 10, 2014 7:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zodra ik tijd heb ga ik dit deel proberen! Hopen dat het meevalt met de hekken!
Je hoort van me zodra ik het verkent heb
Naar boven
willem12

BerichtGeplaatst: Za Mei 10, 2014 11:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi project. Lijkt me heel leuk.
Vertel even hoe off-road je wil. Zandpaden of singletrack. Doorfietsen of elke meter off-road. Heb jeen tijd limiet? Dan kunnen we je route daarop beoordelen en/of helpen.

P.s. Gps track delen op bijv gpsies is makkelijker, kunnen we inzoomen.
Tribux

BerichtGeplaatst: Ma Mei 12, 2014 5:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bij deze een linkje naar het bestandje: http://www.bikemap.net/nl/route/2598630-beta-zaanstreek-moesel/?newly_saved=true#loginbox (ook te vinden in startpost)

Verder is de bedoeling om wel zoveel mogelijk off-road mee te pakken, een afwisseling van brede paden en singletracks. Qua tijdlimiet: Ik denk aan een dag of 4-5 om naar het 3 landen punt te gaan. Als ik er nog 5 dagen achteraan kan plakken dan wil ik door naar het moezel gebied. En dan met de trein terug. Op deze manier kan ik toch wat verder komen zonder dat ik ook nog dezelfde aantal dagen moet terug fietsen.
Naar boven
bert

BerichtGeplaatst: Ma Mei 12, 2014 7:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Je rijdt drie keer langs mijn huis! M'n geboortehuis, m'n ouderlijk huis en mijn huidige huis.

Als je lekker door wilt rijden, moet je er nog wel wat draai- en keerlussen uithalen. Als je een keer met de trein naar Rhenen komt, kun je vanaf hier terug naar Landsmeer rijden. Afhankelijk van de dag/tijd/zin rijd ik dan geheel of gedeeltelijk met je mee. Bijv. tot Diemen waar onze zoon sinds kort op kamers woont.
Het TUIG

BerichtGeplaatst: Ma Mei 12, 2014 9:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

bert schreef:
Het stuk tussen Muiden en Muiderberg ken ik een beetje van vroegâh. Kan me herinneren dat daar schapen liepen en er heel veel hekken stonden. Nou zijn hekken geen bezwaar. Je kunt er meestal we overheen, maar het moeten er niet teveel worden.

Tegenwoordig zijn het koeien.
Persoonlijk zou ik er met bepakking niet voor kiezen.
Als ik mij niet vergis is dat de zuiderzeepad route.
Vanaf Naarden-Vesting begint het pas leuk te worden.
Na Naarden-Vesting moet je de Huizerstraatweg op en dan voor het A2 viaduct rechts, parallel langs de A2.
Vervolgens de eerste brug over en het bos in.
Vanaf daar de snelste weg de A2 weer over naar Crailo. Op dat moment kan je heel mooi 99% onverhard richting Laarder Wasmeer, Hilversumse Wasmeer naar Lage Vuursche.
En vanuit daar verder.

Bert, vanaf jouw locatie gezien heb je 4 fiets over til locaties.
3 hekken en 1 anti-tank ding.
Tel er tot aan Naarden-Vesting nog 4 bij.
Daarna is het slecht en soms zelfs gevaarlijk om te fietsen, waarschijnlijk door omwonenden.
Tribux

BerichtGeplaatst: Di Mei 13, 2014 7:06 am    Onderwerp: Reageer met quote

Oke bedankt voor de tip alvast! Misschien de route al omleggen voordat ik uberhaupt ga verkennen. Heb nog even om er over na te denken...
Naar boven
willem12

BerichtGeplaatst: Di Mei 13, 2014 8:03 am    Onderwerp: Reageer met quote

Geef even je mail-adres als je wil, want vanaf Nijmegen "zou" je ook de TransNederlandNoordZuid kunnen volgen Smile Je mist nu ene hoop mooie tracks.
Tribux

BerichtGeplaatst: Di Mei 13, 2014 8:32 am    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb je een pb gestuurd met mail adres!

Even een ander vraagje: hoe doen jullie het met overnachten? Nemen jullie een b&b of een camping of camperen jullie wild?

Als jullie wild camperen hoe doen jullie dat dan? Ik neem aan dat je niet direct langs je track gaat camperen. Maar het lijkt mij lastig om daar ter plekke een goede spot voor te vinden.....?

Wat raden jullie verder aan qua tassen? (Ervan uitgaan dat ik ga camperen)
Naar boven
willem12

BerichtGeplaatst: Di Mei 13, 2014 9:04 am    Onderwerp: Reageer met quote

Track zit in de mail.

Campings: Paalkamperen, wildkamperen of zoeken in deze database: http://www.archiescampings.eu/

Tassen: kijk even hier => http://www.singlespeed.nl/catalog/index.php?cPath=143_144
Zoek ook nog even verder op dit forum naar tassen en framebags.

En anders gewoon een rekje achterop en een paar Ortliebs lenen.
bert

BerichtGeplaatst: Di Mei 13, 2014 9:49 am    Onderwerp: Reageer met quote

Q: Overnachten
A: Leesvoer: http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=59849&highlight=

- Natuurkamperen (www.natuurkampeerterreinen.nl)
- Vrienden op de Fiets (www.vriendenopdefiets.nl/nl)
- Trekkershutten (www.trekkershutten.nl)
- Vrienden, kennissen, familie (
- op een adellijk landgoed (kampeerwet is ingetrokken, wild kamperen in Nederland is toegestaan, mis met toestemming eigenaar)
- Jeugdherbergen (www.stayokay.com)
- B&B (www.bedandbreakfast.nl)

Alternatieven:

Tribux

BerichtGeplaatst: Di Mei 13, 2014 5:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het TUIG schreef:
bert schreef:
Het stuk tussen Muiden en Muiderberg ken ik een beetje van vroegâh. Kan me herinneren dat daar schapen liepen en er heel veel hekken stonden. Nou zijn hekken geen bezwaar. Je kunt er meestal we overheen, maar het moeten er niet teveel worden.

Tegenwoordig zijn het koeien.
Persoonlijk zou ik er met bepakking niet voor kiezen.
Als ik mij niet vergis is dat de zuiderzeepad route.
Vanaf Naarden-Vesting begint het pas leuk te worden.
Na Naarden-Vesting moet je de Huizerstraatweg op en dan voor het A2 viaduct rechts, parallel langs de A2.
Vervolgens de eerste brug over en het bos in.
Vanaf daar de snelste weg de A2 weer over naar Crailo. Op dat moment kan je heel mooi 99% onverhard richting Laarder Wasmeer, Hilversumse Wasmeer naar Lage Vuursche.
En vanuit daar verder.

Bert, vanaf jouw locatie gezien heb je 4 fiets over til locaties.
3 hekken en 1 anti-tank ding.
Tel er tot aan Naarden-Vesting nog 4 bij.
Daarna is het slecht en soms zelfs gevaarlijk om te fietsen, waarschijnlijk door omwonenden.

Op het volgende plaatje heb ik je correctie in kaart gebracht is dit wat je bedoeld?

Het rode stuk is jou suggestie het groene stuk de "originele" route.
Verder lijkt het net of er geen pad langs de A2 loopt?

En @Bert, Hoe zit dat dan in bijv. in de bossen van SBB of andere soortgelijke instanties, mag je daar gewoon wildkamperen? Omdat je dus aangaf dat de campeerwet is ingetrokken
Naar boven
bert

BerichtGeplaatst: Di Mei 13, 2014 8:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Over Wildkamperen.
Als jij ergens gaat staan waar je niemand lastig valt, geen herrie maakt en je gedraagt zoals je moeder en oma het graag zien, dan is er niets aan de hand. De kans dat je opgemerkt wordt, is ongeveer 0,001. Je kunt ook vragen of je bij iemand waar je langs rijdt op het landje mag staan.

Over het kaartje.
Het kaartje hierboven kan ik niet zoveel mee. Volgens mij zegt Tuig dat het tussen Diemen en Naarden moeilijk is. Tussen Weesp, Muiderberg en het Naardermeer kunnen we je over de Keverdijk naar de Melkmeent leiden. http://goo.gl/maps/hGEzj.
Dat wordt:
Googweg, Meerkade, Keverdijk, Melkmeent en dan bij Landgoed Bantam (van frederik van Eeden) het bos in. Dan via Crailoo naar St-Janskerkhof, Bluk en dan richting Lage Vuursche.
Je kunt ook door de Vesting en dan via Huizen over de Sijsjesberg en de Tafelberg naar Laren. Dan via de Gooijergracht en de Postiljonheide naar de Witte Bergen en dan naar Lage Vuursche.
Tribux

BerichtGeplaatst: Do Mei 15, 2014 7:53 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb mijn route weer een beetje aangepast, hij is hier te vinden alsook in de startpost. Vanaf nu wil ik de route in Duitsland gaan plannen en uitzoeken, ik heb in het moezel gebied al een mooie trail gevonden dat is namelijk de mosselsteig
Hier wil ik een deel van gaan fietsen.

Kaarten

Als jullie een kaart van http://garmin.openstreetmap.nl/ downloaden voor gebruik in basecamp welke variant kiezen jullie dan? Ik heb voor Routable Bicycle gekozen.
Naar boven
bert

BerichtGeplaatst: Do Mei 15, 2014 8:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Tribux schreef:
Ik heb mijn route weer een beetje aangepast, hij is hier te vinden alsook in de startpost. Vanaf nu wil ik de route in Duitsland gaan plannen en uitzoeken, ik heb in het moezel gebied al een mooie trail gevonden dat is namelijk de mosselsteig
Hier wil ik een deel van gaan fietsen.

Kaarten

Als jullie een kaart van http://garmin.openstreetmap.nl/ downloaden voor gebruik in basecamp welke variant kiezen jullie dan? Ik heb voor Routable Bicycle gekozen.

De Moselsteig is nieuw. Voor informatie daarover kun je beter bij de buren kijken.
http://www.mtb-news.de/forum/search/1862718/?q=Moselsteig&o=date
(Misschien moet je eerst lid worden van dat forum voor je kunt leechen)

Qua kaarten gebruik ik Garmin Topo NL, Topo Benelux en OSM Generic ROutable door elkaar. Voor jouw trip is de juiste selectie van tegels van OSM Generic het beste, want je gaat door meerdere landen. Routeerbaar en onverharde paden gaat niet goed samen.
Tribux

BerichtGeplaatst: Vr Mei 16, 2014 9:49 am    Onderwerp: Reageer met quote

De route gaat nu over de hele eiflesteig het doel is om die te gaan fietsen en dan waarschijnlijk aan het einde richting huis met de trein of een stuk over de mosselsteig klikje

Ik zal jullie hier verder op de hoogte houden als er vorderingen zijn!
Naar boven
bert

BerichtGeplaatst: Zo Mei 25, 2014 1:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ben je al aan het trainen en verkennen?
Tribux

BerichtGeplaatst: Zo Mei 25, 2014 2:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ben weer langzaam aan aan het beginnen op de weg stukjes van half uur. Verkennen ga ik binnenkort mee beginnen. Ben.nogal druk met school
Naar boven
bert

BerichtGeplaatst: Wo Mei 28, 2014 9:04 am    Onderwerp: Reageer met quote

School gaat altijd voor. Gelukkig is het bijna vakantie.
Tribux

BerichtGeplaatst: Do Jun 05, 2014 7:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Even een kleine update!

Over anderhalve week hoop ik klaar te zijn met school en dan ga ik dit project weer oppakken, dan laat ik weer wat van mij horen!
Naar boven
Fred

BerichtGeplaatst: Do Jun 05, 2014 8:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

In het blad Fiets van december 2013 staat een artikel over 2 man die bikepacken van de Eifel naar Eindhoven. Het gpx bestand van de route is hier te vinden.
http://www.fiets.nl/2013/12/04/fatbike-route-eifel/
Naar boven
Tribux

BerichtGeplaatst: Do Jun 05, 2014 8:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

thx! Ga ik zeker even naar kijken! Toevallig ook een link naar het verhaal?
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Commuter / Light camping Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: