thijssvk

Geregistreerd op: 23-4-2014 Berichten: 8 Woonplaats: Wervershoof/Den Haag
|
Geplaatst: Ma Apr 28, 2014 8:35 am Onderwerp: Studenten singlespeed |
|
|
Beste bloggers,
Sinds afgelopen schooljaar ben ik wegens het starten van een studie naar de stad verhuisd. Natuurlijk kwam ik voor die tijd ook al wel vaak in de stad, maar nu ik er iedere dag was viel het mij op dat er om mij heen veel van die gekleurde fixies rondreden. Al snel had ik het idee ook eens zo'n fiets te gaan bouwen. Na een tijdje niet veel meer met de fietsen, maar meer met de studie bezig te zijn kwam ik na een avondje zoeken op internet een aantal leuke (waaronder op dit forum) projecten tegen waardoor ik direct zin kreeg om aan de slag te gaan. Tijdens de paas maar eens op zoek op marktplaats (want ja, wat moet je anders met die "dubbele zondag") en al snel had ik een fiets gevonden waar ik tweede paasdag langs ging en gelijk mijn eerste singlespeed basis had gevonden.
Het betreft een Batavus sprint. Ik was op zoek naar een fiets met spatborden omdat ik dat toch wel fijn vind als het eens wat minder mooi weer is. Met een hoop mazzel heb ik een fiets weten te bemachtigen met een Brooks zadel al geïnstalleerd. Hieronder het resultaat.
En direct ook zicht op mijn geavanceerde werkplaats ;).
En toen schoot het alemaal al weer lekker op!
Iemand enig idee hoe oud deze fiets zal zijn?
En nu eerst maar eens beginnen met schoonmaken en polijsten van de aluminium onderdelen.
Binnenkort volgt er meer:
De plannen:
-Frame cleanen,stralen en poedercoaten
-Nieuwe lagers (bb,balhoofd)
-Spadborden mat zwart
-Ander stuur (met bij het zadel passende leren handvatten)
-Mooi voor en achterlichtje scoren
-Bandjes, remkabels, kettingslot en andere accentjes in een nog te kiezen kleur
-En natuurlijk een achterwiel waar een freewheel tandwieltje op geïnstalleerd kan worden
Laatst aangepast door thijssvk op Di Nov 22, 2016 5:29 pm, in totaal 8 keer bewerkt |
|