Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Dirt vork ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Dirt / Street
Auteur Bericht
yente

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 11, 2013 4:27 pm    Onderwerp: Dirt vork Reageer met quote

Ik rij nu met een rockshox argyle, maar zou graag een anderevork kopen.
Lichter en eventueel instelbaar van lengte.
Iemand een idee wat goed is voor DJ ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Smittie

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 11, 2013 4:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

yente schreef:
Ik rij nu met een rockshox argyle, maar zou graag een andere vork kopen.

een Argyle is zeer goed voor dirt.
ik weet niet welke versie jij hebt maar de versies met stalen binnenpoten zijn inderdaad wat zwaar.
een vork met verstelbare lengte heeft vaak een stalen veer dus die is dan ook weer zwaarder.

de Argyle RCT solo air weegt precies 2 kg dus dat zou een leuke optie zijn.
en fox 32 is misschien wel lichter maar ook een heel stuk duurder en naar mijn idee minder sterk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
yente

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 11, 2013 4:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik rij met de 302, moest er hier iemand zijn dat wil ruilen tegenwat anders...
Naar boven
colinvanassen

BerichtGeplaatst: Za Jun 15, 2013 9:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Smittie schreef:
yente schreef:
Ik rij nu met een rockshox argyle, maar zou graag een andere vork kopen.

een Argyle is zeer goed voor dirt.
ik weet niet welke versie jij hebt maar de versies met stalen binnenpoten zijn inderdaad wat zwaar.
een vork met verstelbare lengte heeft vaak een stalen veer dus die is dan ook weer zwaarder.

de Argyle RCT solo air weegt precies 2 kg dus dat zou een leuke optie zijn.
en fox 32 is misschien wel lichter maar ook een heel stuk duurder en naar mijn idee minder sterk

Met nadruk op 'minder sterk' . Ik heb vandaag bij SFA bikepark, met mijn 32je pech gehad. Ik sprong gewoon normaal, niks te ver of te kort. En sssssssstt. Barst in de kroon, boven de poten. Dus het bovenste stuk van de vork, repareren is super duur. En de keringen waren ook binnen no-time lek
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
Mattin

BerichtGeplaatst: Ma Jun 17, 2013 3:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Verbaast me niks met een XC vork. Dan kan je beter voor de 36 gaan, die weegt rond de 2.0kg, afhankelijk van welke versie je hebt.

Ik snap alleen niet waarom je zou willen dat de veerweg instelbaar is?
Voor street/dirt/park is dat nergens voor nodig, zolang die maar op de juiste hoogte staat voor je frame.

De 302 is qua gewicht gewoon gemiddeld (2,48kg) voor een verende dirt vork.
Als je echt per sé lichter wilt, dan is de Manitou Circus Expert met 2,13kg waarschijnlijk de beste keuze voor zn prijs. Let op dat je niet de Comp versie koopt, want die is namelijk evenzwaar als jouw 302. Waarschijnlijk zal de Argyle een stuk sterker zijn dan beide Manitou's.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
figodebruijn

BerichtGeplaatst: Vr Apr 18, 2014 3:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik rij ook met een dirt rond en heb er ook een xc vork op zitten namelijk de marzocchi corsa lr , weegt 1,6kg en doe er drops en grote jumps mee en heb nooit ergens last van! , mooie vork ook nog btw
Naar boven
Mattin

BerichtGeplaatst: Za Apr 19, 2014 5:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

figodebruijn schreef:
ik rij ook met een dirt rond en heb er ook een xc vork op zitten namelijk de marzocchi corsa lr , weegt 1,6kg en doe er drops en grote jumps mee en heb nooit ergens last van! , mooie vork ook nog btw

Je realiseert je dat dit topic al meer dan een jaar oud is en hij al lang voorzien zal zijn van een nieuwe vork?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Dirt / Street
Pagina 1 van 1

Ga naar: