Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Eén voor (bijna) alles ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Commuter / Light camping
Auteur Bericht
gekkegerrit

BerichtGeplaatst: Wo Apr 16, 2014 9:29 pm    Onderwerp: Eén voor (bijna) alles Reageer met quote

De tijd die ik aan fietsen (de activiteit, bedoel ik) besteed, te weinig dus, is omgekeerd evenredig met het aantal (delen van) fietsen in de schuur, dus er gaat uitgedund worden. Het idee is één fiets voor bijna alles wat ik doe. Serieus off-road in de bergen fietsen komt er sowieso niet van, dus de fiets moet geschikt zijn voor alle "Nederlandse" omstandigheden, op en naast de weg. Daarnaast moet ie de Wahoo-aanhangfiets met m'n dochter er in kunnen trekken, ook in de wat bergachtiger vakantiegebieden. Een gravelracer+ dus.

Het plan is om een oud Gazelle cyclocross-frame als basis te gebruiken, een Soma Portola stuur, Campagnolo Veloce 10-speed Ergo met een Shimano 9-speed Deore shadow-derailleur achter op een 8-speed (race-)cassette en een Campagnolo Veloce triple Ergo met een LX derailleur op een Deore hollowtech II crankstel voor. En ja, dat schijnt allemaal te kunnen, en het meeste had ik toch nog liggen of zat nog ergens aan vast. Het stuur is vandaag besteld.
9-speed schijnt ook nog te kunnen met een aangepaste kabelroute bij de achterderailleur, maar dat komt wellicht later. Met de paasdagen in het vooruitzicht en de bestelling onderweg kan er verder gebouwd worden. Ik zal wat foto's van het project posten.

Het eerste wat me op en tegen viel is hoe lomp een MTB-crankstel is op een slank stalen frame uit de jaren dat ze nog niet aan oversizen deden. De ruimte tussen liggende achtervork en crank is bij de pedalen zo'n 2,5 cm! Nog niet getreurd, als het werkt is het voorlopig ok, meer geld uitgeven aan minder Q-waarde kan altijd nog.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
willem12

BerichtGeplaatst: Do Apr 17, 2014 7:20 am    Onderwerp: Reageer met quote

Goed idee Smile
Zoiets, maar dan met canti's ? Je bouwt dus eigenlijk een Surly Cross Check

gekkegerrit

BerichtGeplaatst: Do Apr 17, 2014 3:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

willem12 schreef:
Goed idee Smile
Zoiets, maar dan met canti's ? Je bouwt dus eigenlijk een Surly Cross Check

Zoiets inderdaad, maar dan een stuk minder oranje. Very happy Wel met canti's. Een Surly Cross Check, zoals je wilt, maar dat frame zat nu net niet tussen alle fietszooi in de schuur. Dunnere bandjes ook, achter is er niet veel ruimte over met een Michelin Jet van 30 mm.

Mooie fiets, by the way. Ik moet niet te veel naar dit soort plaatjes kijken, krijg er aanschafneigingen van.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Commuter / Light camping
Pagina 1 van 1

Ga naar: