Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Tips om vast achtertandwiel los te krijgen? ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Fixed gear
Auteur Bericht
urban waste

BerichtGeplaatst: Vr Jan 10, 2014 10:24 am    Onderwerp: Tips om vast achtertandwiel los te krijgen? Reageer met quote

Ik wil m'n achtertandwiel vervangen door een andere, maar krijg 'm met geen mogelijkheid los (surly naaf). De lockring is er al wel af en ja, ik draai de goeie kan op Wink (tegen de klok in).
Als ik nog meer kracht ga zetten moet ik teveel op de velg hangen wat ik liever niet doe....

Deze methode heb ik al gevonden: http://204.73.203.34/fisso/eng/schpignone.htm
Maar ben een beetje huiverig ivm lak van het frame e.d. (bij de BB).

Misschien zijn er nog andere handige trucjes die ik niet ken? Is er niet iets wat je om je tandwiel kan doen zodat je 'm in de bankschroef kunt klemmen en vervolgens aan het wiel kan draaien?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
winnfield

BerichtGeplaatst: Vr Jan 10, 2014 10:35 am    Onderwerp: Reageer met quote

Je kant het tandwiel in een bankschroef plaatsen en dan het wiel draaien. Zo kan je erg veel kracht op het tandwiel kwijt. Je tandwiel knapt er alleen niet van op,.. Als ie toch versleten is is dat niet zo'n punt waarschijnlijk.
Misschien kan je met een handdoek de schade aan je tandwiel wat proberen te ontzien als je hem later toch nog wil gebruiken.
vinnycorleone

BerichtGeplaatst: Vr Jan 10, 2014 11:13 am    Onderwerp: Reageer met quote

een stuk (oude) ketting om je tandwiel en dan tussen twee zachte plankjes in de bankschroef.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
willem12

BerichtGeplaatst: Vr Jan 10, 2014 12:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

>>een stuk (oude) ketting om je tandwiel en dan tussen twee zachte plankjes in de bankschroef.
Zeer goed advies. Plus natuurlijk rijkelijk in kruipolie laten inweken de dag van de voren.
Niet langzaam draaien en kracht verhogen, maar met een klap. Het is losspringen, daarna rustig losdraaien.
urban waste

BerichtGeplaatst: Za Jan 11, 2014 3:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor de tips! De klap heeft het 'm gedaan en de nodige frustraties (flink kwaad maken).
Het tandwiel paste net niet in mijn bankschroef. Aangezien ik in een flat woon heb ik een niet hele grote bankschroef die je op een tafel oid kunt klemmen.
Toen nog een keer de kettingzweep gepakt en met de hamer er flink op geslagen. Toen schoot ie los....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Het TUIG

BerichtGeplaatst: Zo Jan 12, 2014 11:22 am    Onderwerp: Reageer met quote

urban waste schreef:

Toen nog een keer de kettingzweep gepakt en met de hamer er flink op geslagen. Toen schoot ie los....

Zelf niet gewond geraakt?
urban waste

BerichtGeplaatst: Ma Jan 13, 2014 10:09 am    Onderwerp: Reageer met quote

Very happy plastic hamer gebruikt om het risico te verminderen.....
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Fixed gear
Pagina 1 van 1

Ga naar: