Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Hermann -- TNWO Connector ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Commuter / Light camping
Auteur Bericht
willem12

BerichtGeplaatst: Wo Okt 23, 2013 9:17 am    Onderwerp: Hermann -- TNWO Connector Reageer met quote

Het duurde wat langer dan gepland.......

Avond haast

Middag Haast

willem12

BerichtGeplaatst: Wo Okt 23, 2013 11:27 am    Onderwerp: Reageer met quote

Herfstvakantie en mooi weer dus een mooi moment om de Hermannsweg en de TransNederlandWestOost aan elkaar te knopen. Een lang gekoesterde wens van me, uiteindelijk wil ik onverhard van Detmold naar huis kunnen rijden.

Om 7h bij Bert afgesproken om vervolgens naar Oldenzaal te rijden voor de trein van 8h42 naar Ibbenbühren. Om 7h20 werd ik wakker...oeps. Als een gek alles in de auto gesmeten en naar Veenendaal. Van mijn reisgenoot kreeg ik de dringende aanbeveling om via Arnhem te rijden, zou sneller zijn. File vanaf Wageningen natuurlijk en weer een uur verloren. Uiteindelijk op station Almelo aangekomen, dure kaartjes gekocht (fiets + bestuurder) en maar wachten op trein. Uiteindelijk valt het kwartje en we beseffen dat station Almelo is niet hetzelfde als station Oldenzaal.....weer de auto in en naar Oldenzaal. Na 45min wachten en twee heerlijke broodjes komt de trein naar Bad Bentheim. Vriendelijke conducteur lacht hartelijk om onze kaartjes en wijst ons erop dat bij je hem, gewoon ouderwets in de trein, kaartjes kan kopen voor 2 euro per persoon en 1 euro voor de fiets. Ook in de Wiehengebirgsbahn kun je kaartjes kopen in de trein en je wordt al na 30sec gecontroleerd door vriendelijke conductrices. Beide treinen zijn volledig ingericht op fietsers. 3 h te laat en met 20 euro verlies kunnen we eindelijk op de fiets stappen in Ibbenbühren.

Over machtig mooie tracks, gevonden op obscure Duitse site, scheuren we door het Teutoburger wald, af en toe de vlakke Hermanssweg kruisend.

Na Horstel is het afgelopen met de pret en gaan we kanaalfietsen. Snelle grindpaden langs het Dortmund-Ems kanaal zijn een feest, met wind mee en een heerlijk najaarszonnetje. Helaas nog een klein stukje industrieterrein en dan langs de rivier de Ems verder naar het westen. Na wat asfalt bereiken we landgoed Stovern waar we overstappen op een andere obscure track. Te obscuur blijkt later. Grindwegen, grof grind, keien, moeras en ondoordringbaar bos werd ons voorgespiegeld. Misschien dat het tien jaar geleden te fietsen was, maar wij moesten regelmatig te voet of omrijden. Eén stuk bos (Samerrot) was zo naargeestig dat ik tegen Bert opmerkte dat het wel een zelfmoordbos leek en prompt kwamen we een man tegen, zittend op boomstronk, voor zich uit starend, bier in de achtertassen van zijn damesfiets.

Eén van de betere stukken Wink

Na Schüttorf konde we gelukkig weer de zandstenen heuvelrug op klimmen. Mooie stukken Töddenweg langs steile kliffen voerden ons naar Bad Bentheim. In de namiddagzon nog een taartje gegeten en dan snel naar Oldenzaal. Moest geen probleem zijn, track volgde grotendeels de toertocht van Losser met wat zelfbedachte afkortingen en specials.

Normaliter probeer ik dit soort borden te vermijden maar ik drie (3) tracks gevonden die hier rechtdoor liepen.. toch maar doorfietsen dus. Dit herhaalde zich nog enkele keren. Complete houtwallen die de track blokkeerden. Als toetje een afkorting die ik zelf verzonnen had op een punt waar de wegen een onnodig grote bocht maakten. Na wat sommigen een milieu delict noemen maar wat in wezen een onschuldige avondwandeling is door paar stukken bos en een weiland kwamen we opeens bikers tegen en op een singletrack. Blijkt er in Losser gewerkt te worden aan een nieuwe Mtb route naar voorbeeld van Haaksbergen. Leuke track en vervolgens over een fietspad naar station Oldenzaal uitgebold waar we net op tijd, tijdens de zonsondergang de auto terugvonden.

Ruim 85km en na wat correcties is het schakelstuk TNWO Hermanssweg klaar voor productie Smile

Laatst aangepast door willem12 op Wo Okt 23, 2013 12:44 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
sneeuwpop

BerichtGeplaatst: Wo Okt 23, 2013 11:38 am    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi man! Straks ga je nog de Hermannsweg koppelen aan de Grenzsteintrophy, en de TNWO koppelen aan de EWE middels packraften... Wink
fools

BerichtGeplaatst: Di Okt 29, 2013 10:26 am    Onderwerp: Reageer met quote

Goed werk Willem, ..is dit de TEWO in wording!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
willem12

BerichtGeplaatst: Di Okt 29, 2013 2:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

@Fools

Neeuh. De Harz lijkt me als doel genoeg Wink
fools

BerichtGeplaatst: Di Okt 29, 2013 9:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

willem12 schreef:
@Fools

Neeuh. De Harz lijkt me als doel genoeg Wink

Ah, ..de Harz, daar is het voor mij in 1989 ooit begonnen.
Was daar toevallig en toen een Specialized Stumpjumper gehuurd. Ik was meteen verkocht.
Naar boven
bert

BerichtGeplaatst: Vr Dec 27, 2013 12:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Is gememoreerd dat beide milieudelinquenten gestraft zijn met een ouderwetste tekenbeet en zich onderbehandeling van een arts moesten stellen vanwege besmetting met Borrelia burgdorferi?
Bronco Billy

BerichtGeplaatst: Do Jan 02, 2014 10:30 am    Onderwerp: Reageer met quote

Als de corridor TNWO-Hermannsweg klaar is, is een TDWO overigens ook niet zo moeilijk meer. Vanaf het eindpunt van de Hermannsweg kun je grotendeels onverhard doorrijden (ca. 200 km) naar het beginpunt van de Rennsteig, een middeleeuws richelpad van ongeveer 180 km door het Thuringer Woud. Dan kom je vlakbij Tsjechië uit. Hemelsbreed is dat zo'n beetje de kortste oversteek van Duitsland. Heb al eens een verbindingsroute gemaakt tussen Hermannsweg en Rennsteig, maar nog niet gefietst.
Naar boven
willem12

BerichtGeplaatst: Do Jan 02, 2014 11:29 am    Onderwerp: Reageer met quote

Kun je dat ook tekenen?
Ik zat zelf te denken aan doorgaan naar het oosten, richting de Brocken en daar het traject van de Grenzstein op te pakken richting Tsjechië. Maar jij gaat direct diagonaal naar de Rennsteig?

Over die Rennsteig heb ik veel goede verhalen gehoord.
bert

BerichtGeplaatst: Do Jan 02, 2014 12:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

http://www.gps-tour.info/de/touren/detail.46677.html

De Rennsteig is als ik het goed heb net zoiets als de Hermannsweg. Een soort richel inderdaad met veel geschiedenis.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Rennsteig_%28weg%29

Bronco Billy

BerichtGeplaatst: Do Jan 02, 2014 10:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Traject van de Grenzstein? Wat is dat?
Naar boven
bert

BerichtGeplaatst: Vr Jan 03, 2014 10:46 am    Onderwerp: Reageer met quote

Als ik het zo op de kaart bekijk kan deze vorm van TDWO als de Duitse versie van een Divide Race gelden. Links/Onder lopen alle stroompjes naar de Rijn. Rechts/boven loopt alles naar de Elbe.
willem12

BerichtGeplaatst: Vr Jan 03, 2014 10:49 am    Onderwerp: Reageer met quote

Bronco Billy schreef:
Traject van de Grenzstein? Wat is dat?

Grenzstein Throphy, een route die precies de oude grens volgt tussen Oost- en West Duitsland. Meer info op http://overnighter.de/gst/
Bronco Billy

BerichtGeplaatst: Za Jan 04, 2014 1:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Surprised Nog nooit van gehoord.

Ziet er gaaf uit! (Al was het maar vanwege de start om half negen 's ochtends Very happy )
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Commuter / Light camping
Pagina 1 van 1

Ga naar: