Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Transvésubienne ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Cross country / Marathon
Auteur Bericht
mtbdriver

BerichtGeplaatst: Wo Dec 16, 2009 2:02 pm    Onderwerp: Transvésubienne Reageer met quote

Ben met een paar maten van mij van plan om de Transvésubienne te gaan rijden in mei 2010.

Nu is mijn vraag of iemand hier ervaringen mee heeft op dit forum??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
mateis

BerichtGeplaatst: Wo Dec 16, 2009 4:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nooit gereden, wel meermaals naar gekeken. Nu heb ik de fiets er voor (sportieve allmountain), dus het wordt weer interessant. Maar ik betwijfel of ik het fysiek en technisch (en vooral de combi van die twee: na een uur of zes is de scherpte toch wel weg) aan kan. Smile

Wat je je vooraf goed moet beseffen: ze menen het echt... Uit alles wat ik er tot nu toe over gelezen heb is het echt knetterzwaar, knetterlang en knettertechnisch. Dat is natuurlijk meteen wat het zo gaaf maakt, maar dit is er wel eentje waar je echt aan of over je limieten zal komen. Kijk eens naar de tijden van de winnaars en bedenk je dat dat xc-pro's zijn: technisch echt wel zeer bedreven (want Franse of Zwitserse) mtbmachines. Kan jij tien uur lang op het randje (ook letterlijk) rijden?

Bedenk je verder dat het een Franse organisatie is: op alle punten net even gekker en extremer. Als zij het technisch en fysiek zwaar noemen, dan kan je er donder op zeggen dat dat zo is en dat je iig een derde van de tijd aan het lopen bent, omhoog danwel omlaag.

Dat is althans mijn ervaring na de Roc (de marathon daar staat niet bekend als extreem technisch, maar heeft toch wel een aantal afdalinkjes waar ik 65% van het veld heb zien lopen en xc-pro's twijfelen voor ze zich voorzichtig naar beneden lieten schuiven) en vooral de Transmaurienne afgelopen zomer.

Check de Duitsland-rating nog eens: geen Duitsers in de uitslagen, laat staan hoog. Duidelijker teken dat het niet alleen fysiek zwaar is, maar ook mallotig technisch, is er niet. Wink

Maar ook ik wil em echt nog een keer doen. Very happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
mtbdriver

BerichtGeplaatst: Wo Dec 16, 2009 5:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

There is only one way to find out about it Surprised Shocked

Als de inschrijvingen meezitten op 11 januari dan staan wij met drie gekken aan de start Very happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
ColinStoltzLTD

BerichtGeplaatst: Wo Okt 02, 2013 9:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik wil 'm ook gaan rijden met 1 amigo Surprised
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Cross country / Marathon
Pagina 1 van 1

Ga naar: