Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Eerste Fixie! ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Fixed gear
Auteur Bericht
epicman1

BerichtGeplaatst: Vr Mei 17, 2013 6:07 pm    Onderwerp: Eerste Fixie! Reageer met quote

Dus, in de zomer vakantie heb ik toch veel tijd en ik wil al lang een fixie dus ik dacht, ik ga er maar eentje kopen/bouwen!

Dus ik dacht deze als een begin:
http://www.2dehands.be/fietsen/fietsen/classics/fixed-gear-bike-pvk-waas-152723944.html?sort=prijs&qq=fixed+gear

maar de vraag is, wat moet ik er allemaal aan veranderen en hoeveel gaat het me kosten?

MVG, sander!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
winnfield

BerichtGeplaatst: Vr Mei 17, 2013 7:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Deze is toch al omgebouwd tot fixie?! Dus je bent gelijk klaar.
(Mits alles in orde en naar wens is,..)

dirtypages en mountainbike.nl staan volmet adviezen en hulp bij singlespeed en fixed gear opbouw. Met de zoekmachine op de forums en Google kom je een heel eind!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Basabc

BerichtGeplaatst: Vr Mei 17, 2013 7:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb eventjes snel naar deze fiets gekeken. En ik adviseer je deze prul te laten staan. Als ik jou was zou ik een oude opknapper racefiets zoeken. Er zijn er genoeg te vinden rond de 50-100 euro. Soms vind ik fietsen die jaren lang hebben stilgestaan, waar het vet is uitgedroogd niks meer goed en soepel loopt maar de lak in prima staat is. Zoiets is naar mijn mening de perfecte build. Een frame lakken kost al aardig wat dus die kosten bespaar je. Je demonteert de fiets je smeert de onderdelen die gesmeerd moeten worden en eventueel vervang je hier en daar wat.
Op het vast verzet na is je fixie klaar. Op internet zijn genoeg diy's om een fixie te bouwen. Persoonlijk vind ik deze http://www.m-gineering.nl/fixie_bouwen.htm link prima, hier staat genoeg informatie.
Naar boven
epicman1

BerichtGeplaatst: Vr Mei 17, 2013 8:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Basabc schreef:
Ik heb eventjes snel naar deze fiets gekeken. En ik adviseer je deze prul te laten staan. Als ik jou was zou ik een oude opknapper racefiets zoeken. Er zijn er genoeg te vinden rond de 50-100 euro. Soms vind ik fietsen die jaren lang hebben stilgestaan, waar het vet is uitgedroogd niks meer goed en soepel loopt maar de lak in prima staat is. Zoiets is naar mijn mening de perfecte build. Een frame lakken kost al aardig wat dus die kosten bespaar je. Je demonteert de fiets je smeert de onderdelen die gesmeerd moeten worden en eventueel vervang je hier en daar wat.
Op het vast verzet na is je fixie klaar. Op internet zijn genoeg diy's om een fixie te bouwen. Persoonlijk vind ik deze http://www.m-gineering.nl/fixie_bouwen.htm link prima, hier staat genoeg informatie.

Kost een frame lakken veel? ik dacht dat van mij gewoon te spuiten...En ik heb geen zin in al het gedoe om die om te bouwen...
Naar boven
winnfield

BerichtGeplaatst: Za Mei 18, 2013 8:57 am    Onderwerp: Reageer met quote

Als je een kant en klare wil zou ik gewoon op marktplaats zoeken of iemand zoeken die er een voor je wil bouwen. Spuiten kan goedkoop, maar het resultaat is dan ook dat de verf er gemakkelijk af komt. Dat is een keus die je zelf moet maken.
In je begin topic begreep ik dat je je vakantie wou gebruiken om er zelf een te bouwen.
Met de link van basabc moet dat toch lukken. Als het niet lukt een wielset om te bouwen kan je er altijd een kant en klare inzetten.

Succes!
Naar boven
epicman1

BerichtGeplaatst: Za Mei 18, 2013 2:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

winnfield schreef:
Als je een kant en klare wil zou ik gewoon op marktplaats zoeken of iemand zoeken die er een voor je wil bouwen. Spuiten kan goedkoop, maar het resultaat is dan ook dat de verf er gemakkelijk af komt. Dat is een keus die je zelf moet maken.
In je begin topic begreep ik dat je je vakantie wou gebruiken om er zelf een te bouwen.
Met de link van basabc moet dat toch lukken. Als het niet lukt een wielset om te bouwen kan je er altijd een kant en klare inzetten.

Succes!

ik zoek eigenlijk een fiets die al is omgebouwt naar fixie maar voor de rest nog hetzelfde Wink ik zouw hem graag herspuiten en nieuwe stuur enzo op plaatsen Very happy
Naar boven
Basabc

BerichtGeplaatst: Za Mei 18, 2013 5:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Een degelijke kant en klare fixie kun je op marktplaats vinden tussen de 150 - 300 euro. Dan heb je een leuk fietsje die opgebouwd is naar iemand anders zijn smaak, dus wil je hem customize met je eigen smaak kun je bij dat bedrag nog wat bij rekenen. Maar ik adviseer je de fiets wat je in je eerste post hebt geplaatst te laten staan. De achternaaf lijkt op de foto niet eens fixed, dus mocht je die kopen heb je nog heel wat aan te passen.
Naar boven
epicman1

BerichtGeplaatst: Za Mei 18, 2013 5:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Basabc schreef:
Een degelijke kant en klare fixie kun je op marktplaats vinden tussen de 150 - 300 euro. Dan heb je een leuk fietsje die opgebouwd is naar iemand anders zijn smaak, dus wil je hem customize met je eigen smaak kun je bij dat bedrag nog wat bij rekenen. Maar ik adviseer je de fiets wat je in je eerste post hebt geplaatst te laten staan. De achternaaf lijkt op de foto niet eens fixed, dus mocht je die kopen heb je nog heel wat aan te passen.

Hij moet niet omgebouwd zijn, gewoon fixed! Very happy
Naar boven
Basabc

BerichtGeplaatst: Za Mei 18, 2013 6:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dus je zat meer hier aan te denken, http://shop.c8bycreate.com/ :p?
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Fixed gear
Pagina 1 van 1

Ga naar: