Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Hoe valt de Shimano AM45 MTB shoe uit qua maatvoering? ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Kleding
Auteur Bericht
JPR

BerichtGeplaatst: Za Mei 04, 2013 8:17 am    Onderwerp: Hoe valt de Shimano AM45 MTB shoe uit qua maatvoering? Reageer met quote

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=55370

Heb zelf schoenmaat 42. Moet ik dan zoals gebruikelijk een maat groter bestellen?

Hoor graag jullie bevinden.

Thanks.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
MRW

BerichtGeplaatst: Za Mei 04, 2013 10:22 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ben ooit ook met spd schoenen begonnen in een maatje groter op advies van de fietsenmaker om de hoek... Een hoop miserie van gehad omdat het gewoon niet lekker fietst. Mijn ervaring met shimano schoenen (heb de AM 50) is dat ze kleiner uitvallen dan bijv. Northwave. Maar desondanks is de breedte wel goed, wat ik dan weer niet kan zeggen van sidi's, die ik ook heb gehad.

Mijn advies: ga naar een winkel waar je een willekeurige shimano schoen kan passen. Het lijkt mij dat de maatvoering tussen verschillende modellen van shimano niet wisselt. Dat lijkt mij de beste garantie voor het bestellen van de goede maat. En mocht de schoen desondanks toch niet lekker zitten, kun je hem altijd terugsturen en de koop ongedaan maken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam Bekijk de bikes van deze gebruiker
MRW

BerichtGeplaatst: Za Mei 04, 2013 10:30 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hier zijn ze trouwens 10,- goedkoper... http://www.bike-components.de/products/info/p25790_SH-AM45-All-Mountain-Schuh-.html
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam Bekijk de bikes van deze gebruiker
WinDH

BerichtGeplaatst: Zo Mei 05, 2013 7:15 am    Onderwerp: Reageer met quote

Bij normale schoenen heb ik 45 of 46. Ik heb 2 paar Shimano schoenen een 48 en een 47. Hierbij zit de 47 niet goed en knelt mijn voet tijdens het fietsen. Dat is trouwens hetzelfde model als jij aan wil gaan schaffen.
JPR

BerichtGeplaatst: Zo Mei 05, 2013 7:41 am    Onderwerp: Reageer met quote

Oke, thanks voor het advies. Ik kijk wel ff of ik ergens een paar shimano schoenen kan passen om zo een beeld te krijgen van de maatvoering.

In combinatie met welke pedalen rijden jullie btw?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
MRW

BerichtGeplaatst: Zo Mei 05, 2013 7:53 am    Onderwerp: Reageer met quote

De AM 50 schoenen die ik heb zijn meer standaard SPD schoenen en lijken meer op XC schoenen dan de schoenen die jij wilt aanschaffen. De zool is dus ook niet geschikt voor flatpedals en ik rij met cheapass M520 pedalen van shimano.
Naar boven
WinDH

BerichtGeplaatst: Zo Mei 05, 2013 6:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik gebruik ze helemaal niet meer op het moment rijd ik alleen nog maar met flats. LAng leve de Teva Links Smile
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Kleding
Pagina 1 van 1

Ga naar: