Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Eerste Dirt Bike ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Dirt / Street
Auteur Bericht
Rick92

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 29, 2013 5:05 pm    Onderwerp: Eerste Dirt Bike Reageer met quote

Hey DP'ers,

Momenteel ben ik mij aan het oriënteren voor een dirtbike. Ik nog weinig verstand van dirtbikes, dus zou ik het waarderen als iemand mij op weg kan helpen.

Ten eerste vraag ik mij af welke modellen/maten geschikt zijn voor mijn lengte (1.92). Verder zou ik graag willen weten wat belangrijk is om in overweging te nemen (qua geometrie, voorvork etc).

Ik ben nu aan het kijken naar de Kona Shred of Cowan, Specialized P2 of een NX metropolis. Wat is jullie mening ten opzichte van deze?

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

Ps, heeft iemand een mening over de Le Toy 3? Hier is totaal geen informatie over te vinden!

Gr,
Rick
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
Huubonator

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 29, 2013 7:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dirt bikes zijn eigenlijk allemaal klein. Je kan kijken of er verschil zit in lengte van de top tube. Ik ben zelf 197 en heb nu een dartmoor 26 player. Hiervoor reed ik op een kona shred maat l, deze is als frame te koop btw...
De hoogte heb ik wat vergroot dmv een stuur met wat meer rise en een extra spacer.

Succes met zoeken.
Mattin

BerichtGeplaatst: Ma Apr 01, 2013 11:37 am    Onderwerp: Reageer met quote

Tussen de genoemde bikes is de Metropolis de beste.

Koop geen Le Toy 3, dat waren vroeger de top frames maar zijn ondertussen zo erg verouderd dat ze niet sterk meer zijn als je er 1 kan vinden die nog niet is gescheurd. Ook wat geometrie betreft zijn ze te ouderwets, nieuwe frames zoals de Metropolis hebben een betere geometrie. Le Toy 4 raad ik helemaal niet aan omdat dat frame de doodsoorzaak was van de imago/verkoop van 24 Bicycles: zwaar frame van 700 euro dat binnen een jaar breekt.

Of je moet 2e hands kopen, er staan hier veel goede completes voor heel weinig geld op DP. Ik zou persoonlijk voor een Black Market (Mob / Riot / Malice / Edit1) gaan voor dirt vanwege de geo.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Mattin

BerichtGeplaatst: Ma Apr 01, 2013 11:38 am    Onderwerp: Reageer met quote

Qua toptube raad ik je 22.5" aan. Minimaal 22".
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Dirt / Street
Pagina 1 van 1

Ga naar: