Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Het grote Turner topic ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Cross country / Marathon Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Auteur Bericht
Fanman

BerichtGeplaatst: Ma Jun 27, 2011 8:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Brum. schreef:
DW-link = pro pedal uit, totaal nutteloos.
Daar heb je gelijk in, maar volgens mij adviseren ze DW te rijden zonder pro pedal, of pro pedal op 1.

Maar jij bent ervaringsdeskundige v.w.b. frame/demper combi, ik rijd maar op een oude TNT Cool
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
eiri

BerichtGeplaatst: Ma Jun 27, 2011 10:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Fanman schreef:
Pro pedal hendel naar de drive side is pro pedal aan. Wat voor stand pro pedal rijd je? (1= minimaal, 3=maximaal)

Klopt. Standje minimaal nu. Er was dus nog iets wat ik niet goed had bekeken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
zonoskar

BerichtGeplaatst: Wo Jun 29, 2011 8:30 am    Onderwerp: Reageer met quote

Kijk ook goed naar je sag. Ik heb zo'n fiets ook gehad en de handling veranderd totaal bij de goede sag. Ik meen iets van 20 of 30% sag dat je moet rijden. En pro-pedal kan je het best uit laten, dat zorgt voor een doods gevoel in de vering en het stuiteren wat je voelde vanaf een trap.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
eiri

BerichtGeplaatst: Vr Jul 08, 2011 9:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

zonoskar schreef:
Kijk ook goed naar je sag. Ik heb zo'n fiets ook gehad en de handling veranderd totaal bij de goede sag. Ik meen iets van 20 of 30% sag dat je moet rijden. En pro-pedal kan je het best uit laten, dat zorgt voor een doods gevoel in de vering en het stuiteren wat je voelde vanaf een trap.

Vandaag eindelijk weer even wat kunnen doen aan de Turner. De sag, werd inderdaad ook al aangeraden door bikboutique op 30% te zetten en de fiets lijkt nu veel beter te reageren. Morgen weer een korte testrit. Bij 30% sag, merk ik bij een kleine snelle drop (ca. 50cm) wel dat de veerweg bijna helemaal wordt gebruikt, dus ik moet hem iets meer druk geven?. Dan nog iets of de achterdemper. Zondag rij ik een marathon, 3100 hm (Erbeskopf) en dat wordt dus de eerste echte testrit van de fiets. Ik weet, de Spot is er niet echt de fiets voor, maar ik wil het er mee proberen. Hoe kan ik het beste de demper afstellen voor zo'n tocht? Veel wortels, aardig wat singletrack, en dus ook aardig wat klimmen. Afdalingen zijn meestal niet zo spectaculair. Zelfs hier geen pedal pro?
De weken erop ga ik van de meer geschikte trails genieten, dus dat wordt een ander verhaal.
Naar boven
Brum.

BerichtGeplaatst: Vr Jul 08, 2011 11:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

eiri schreef:
zonoskar schreef:

Vandaag eindelijk weer even wat kunnen doen aan de Turner. De sag, werd inderdaad ook al aangeraden door bikboutique op 30% te zetten en de fiets lijkt nu veel beter te reageren. Morgen weer een korte testrit. Bij 30% sag, merk ik bij een kleine snelle drop (ca. 50cm) wel dat de veerweg bijna helemaal wordt gebruikt, dus ik moet hem iets meer druk geven?. Dan nog iets of de achterdemper. Zondag rij ik een marathon, 3100 hm (Erbeskopf) en dat wordt dus de eerste echte testrit van de fiets. Ik weet, de Spot is er niet echt de fiets voor, maar ik wil het er mee proberen. Hoe kan ik het beste de demper afstellen voor zo'n tocht? Veel wortels, aardig wat singletrack, en dus ook aardig wat klimmen. Afdalingen zijn meestal niet zo spectaculair. Zelfs hier geen pedal pro?
De weken erop ga ik van de meer geschikte trails genieten, dus dat wordt een ander verhaal.

Op MTBR staat nog wel een handleiding hoe je de bottom-out handling kunt verbeteren door plaatsen van CD-schijfjes in de luchtkamer.

Je kunt de pro-pedal erop zetten, maar dan zou ik gewoon een HT meenemen.
Ding pompt niet, enige nadelige effect is technisch klimmen op klein blad, dan voel je wat kickback. Geen idee eigenlijk of dat minder word met propedal.
Naar boven
eiri

BerichtGeplaatst: Zo Jul 10, 2011 10:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Brum. schreef:
Op MTBR staat nog wel een handleiding hoe je de bottom-out handling kunt verbeteren door plaatsen van CD-schijfjes in de luchtkamer.

Je kunt de pro-pedal erop zetten, maar dan zou ik gewoon een HT meenemen.
Ding pompt niet, enige nadelige effect is technisch klimmen op klein blad, dan voel je wat kickback. Geen idee eigenlijk of dat minder word met propedal.

Vandaag dus een marathon gereden en vooral het xc gebruik van de fiets. Met de achterdemper ben ik nu meer dan tevreden. Dat werkt gewoon goed en inderdaad geen kickback. Als ik al die Specialized en Canondale fietsen zie, zie je de vering behoorlijk bewegen bij het klimmen, waar de Turner gewoon stil staat. Bij wortels en rotsen door de sag heb je eee soort marge wanneer hij echt inveert en dus beinvloed wordt door de afstelling van de rebound. dat werkt echt prima. Bij dit soort XC gebruik bijft de maximale uitslag ook onder de de volledige uitslag.

Ik heb al een tijdje het topic op mtbr gevolgd om de demper te begrenzen tegen maximale uitslag met een stukje plastic. Ik ga in de aankomende weken eens bestuderen in hoeverre dat speelt wanneer ik bij technische trails de volledige veerweg aanspreek.
Naar boven
Heckler

BerichtGeplaatst: Za Jul 30, 2011 1:08 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hier ook even neerzetten: De Spot in Alpen trim.

Ik wil in de bergen de Moto's erop voor de power en die passen niet lekker op het Carnegie stuur. Wel op een Race Face D2 50mm pen met rise en een 720mm low rise Atlas stuur. E met de pace Fighter 150mm om de vering voor en achter in balans te krijgen

Wie heeft er ervaring met de oudere Spot in echte afdalingen? Werkt dit nu ook het beste met zeg 30% sag en wat meer demping, of met minder sag (meer lucht) en de demper verder open? De Push rockers geven 150mm veerweg achter. Bij voorbaat dank.

Ik ga dus wel fietsend naar boven, maar daarvoor ga ik toch de pro-pedal van de RP23 bijzetten. PP werkt, duidelijk minder wippen ook op het vlakke.

Enjoy!!
XXLspot

BerichtGeplaatst: Za Jul 30, 2011 9:21 pm    Onderwerp: sag op TNT Spot Reageer met quote

Mijn Spot wordt alleen maar beter met meer SAG. Mijn RP23 loopt gedurende een week ongeveer 1bar terug van de ruim 10bar en dan wordt hij eigenlijk alleen maar fijner. Het nadeel is dat je op wat grotere hobbels meteen een berg veerweg kwijtraakt, wat ik overigens toch wel wat het probleem van de RP23 vind. De laatste jaren gebruik ik voor het ruigere werk een VAN-R. Door veerkeuze heb ik daar wat minder sag en door de grotere soepelheid toch groot comfort op de kleine hobbeltjes. Trapt wel zwaarder op het vlakke en bergop. Helaas raakt ook daarvan de veerweg toch wel geregeld op.
De rebound zou ik niet langzamer zetten, voor je het weet stuiter je van je fiets af op ruig terrein met herhaalde hobbels. Ook is het lastiger de fiets ergens overheen te zetten. Wellicht moet ik toch ook maar eens gaan zoeken naar PUSH rockers.
Naar boven
eiri

BerichtGeplaatst: Za Jul 30, 2011 9:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoe zit dat eingenlijk met onderhoud van PUSH dempers. Kan je met een PUSHED RP23 nog bij Sabma en een PUSHED Rock Shox bij Agu voor onderhoud? Zijn er anders lokale bedrijven die hem onderhouden?
Naar boven
Caramba

BerichtGeplaatst: Za Jul 30, 2011 9:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

eiri schreef:
Hoe zit dat eingenlijk met onderhoud van PUSH dempers. Kan je met een PUSHED RP23 nog bij Sabma en een PUSHED Rock Shox bij Agu voor onderhoud? Zijn er anders lokale bedrijven die hem onderhouden?

Geen idee, maar waarom zou je bij lokale bedrijven terecht willen? Ik heb mijn Fox demper laten pushen bij Tim Flooks in Engeland en zou daar zonder twijfelen ook onderhoud laten plegen. Demper op maandag opgestuurd en vrijdag al weer terug! Toen ik m'n vork bij Sabma liet onderhouden was ik hem langer kwijt en had ik geen idee wat men gedaan had. Bij Tim Flooks krijg je een rapport van de staat van de vork of demper en wat men heeft vervangen/geconstateerd.
eiri

BerichtGeplaatst: Za Jul 30, 2011 10:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ok, top. Als ik daar mee begin, weet ik dus waar ik aan toe ben. Lees goede berichten over een gepush-de Monarch(plus) op een Spot.
Naar boven
Heckler

BerichtGeplaatst: Zo Jul 31, 2011 3:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gisteren in een gestolen uurtje een paar rustige runs op de 4X van Kardinge gedaan. Met 260 psi (op de meter van de pomp) in de kamer ging ik op de eerste drop off voor mijn gevoel te ver door de veerweg heen. Dus opgehoogd naar 280 psi dat voelde beter, bij na-meten blijkt dat dus 25-30% sag te zijn. De rebound stond in de middelste (4 van Cool click.

In de beperkte test voelde dit al vrij goed, ik kreeg nog wel iets van een kick van de demper bij de laatste table aan het einde. Maar als ik de uitgaande demping verder dicht doe denk ik dat het aanspreken op bv de kleine steps net na de start afneemt. Eigenlijk meer runs nodig, maar de crank werkte zich los (of zat nooit echt vast Embarassed ) en ik had nog familie verplichtingen.

Oh en klimmen werkt prima, ook op de korte steile modderige stukjes. De Pace kan ik op de helft van de veerweg vastzetten en zo het voorwiel aan de grond houden. En met de pro pedal ingeschakeld wipt het in de granny nauwelijks.

Enjoy!!

PS Sneeuwpop was aan het bikkelen met de bosmaaier om het allemaal open te houden, Kudos Davids en alle vrijwilligers!
suri

BerichtGeplaatst: Zo Jul 31, 2011 9:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag nog eens op de gepushte dw 5 spot gereden en was weer verbaast hoe soepel de bike floats over obstakels. in het begin heb ik ook met de plastic oplossing gereden in de luchtkamer. Op zich al een verbetering maar na een lek in de demper voor push gegaan met een meer custom oplossing. De bike kan ik nu rijden met minder psi, is super soepel met een flinke progressie tegen het einde.

Bottomline: wil je echt alles uit de dw 5 spot halen dan laat hem pushen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
SITH

BerichtGeplaatst: Vr Aug 19, 2011 5:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo heren/dames,

Heeft iemand ervaring met een 200mm demper ipv een 190 in een 5 spot?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Heckler

BerichtGeplaatst: Za Aug 20, 2011 11:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

SITH

Geen ervaring, maar zou niet mijn eerste idee zijn, steilere balhoofdhoek en hoger bracket zijn de logische consequentie. Als je ook een langere vork steekt kunnen de hoeken gelijk bljven, maar dan gaat het bracket pas echt 1 op 1 omhoog. Het is ook eerder gebruikelijk een Turner te modificeren met de diverse rockers. Six pack rockers op een Spot, Spot op een Flux etc.

Ik heb wel eens het omgekeerde gedaan, 190 ipv 200 in een oudere Ellsworth. Die had van huis uit een hoog bottom bracket wat ik met de kortere demper en vork corrigeerde. Dat werkte prima trouwens.

Enjoy!!
epic-marco

BerichtGeplaatst: Za Aug 27, 2011 5:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

http://www.bikeradar.com/gear/article/interview-david-turner-of-turner-bicycles-31298

Leuk om eens te lezen Smile Smile
Naar boven
Caramba

BerichtGeplaatst: Wo Sep 14, 2011 8:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Afgelopen zaterdag eens een paar nieuwe foto's van m'n 5Spot gemaakt:

En op de Eurobike heb ik met Dave Turner zelf kunnen praten Very happy

(en ja, ik kijk wat vreemd Laughing )
eiri

BerichtGeplaatst: Wo Sep 14, 2011 8:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Caramba schreef:
Afgelopen zaterdag eens een paar nieuwe foto's van m'n 5Spot gemaakt:

En op de Eurobike heb ik met Dave Turner zelf kunnen praten Very happy

(en ja, ik kijk wat vreemd Laughing )

Prachtige setup die Spot. Cool zo'n ontmoeting met de meester. De wijzigingen dit jaar bij Turner mogen er wezen. Oranje kleur van de nieuwe Spot is super gaaf.

Heb verder ook nog wat foto's gemaakt van de Spot tijdens de Trans Mont Blanc:

Verder nog wat filmpjes vanaf de helmcam:

Naar boven
Caramba

BerichtGeplaatst: Wo Sep 14, 2011 9:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gave trip Eiri! Heb je helmetcam filmpjes met plezier bekeken. Was dit een georganiseerde tocht?
eiri

BerichtGeplaatst: Wo Sep 14, 2011 9:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Caramba schreef:
Gave trip Eiri! Heb je helmetcam filmpjes met plezier bekeken. Was dit een georganiseerde tocht?

Ja met http://www.mtbclinic-reizen.nl/de-reizen/trans-mont-blanc of direct bij Erik zelf http://www.mtbverbier.com/tourinfo/4/mountain-bike-tour-de-mont-blanc
Naar boven
epic-marco

BerichtGeplaatst: Za Sep 17, 2011 8:10 am    Onderwerp: Reageer met quote

TNT vs DW-link

FF een neefje op bezoek.
Heb de nitrous een onderhoudsbeurtje gegeven en van de
gelegenheid misbruik gemaakt om ze even op de foto te zetten.
Naar boven
zonoskar

BerichtGeplaatst: Di Sep 27, 2011 1:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Die Nitrous blijft een van de mooiste Turners! Ik was alleen bang voor de 2 jaar garantie en gewichtslimiet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
=Pashley=

BerichtGeplaatst: Di Okt 25, 2011 10:37 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ligt al enkele weken in de garage, maar de tijd om te beginnen bouwen was er door omstandigheden niet... Dit weekend een beetje tijd gevonden, en er dus maar aan begonnen... Deze wordt de vervanger van de Yeti ARC die amper gebruikt is Embarassed

Turner Flux frame
Chris King headset
Fox 100 RLC
Ritchey WCS stuurpen (wordt nog veranderd door andere lengte)
Ritchey Superlogic low riser
ESI grips
Thomson Elite zadelpen
Fizik Gobi zadel (had ik nog liggen, maar wordt vervangen omdat ik er niet graag mee rijd)
XTR crank
XTR voorderrie
X9 achterderrie
X9 shifters
Hope Pro II/ ZTR Olympic/ Maxxis Crossmark
Tune snelspanners
Avid Juicy Carbon
...

Wordt hopelijk volgend weekend afgewerkt Surprised

Kane

BerichtGeplaatst: Za Aug 18, 2012 8:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Oeps das lang geleden dat hier een post geplaatst is... Heeft iemand al nieuws en misschien pics van de 650B burner?
sissywax

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 18, 2013 5:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De Burner rijdt alweer een maand rond... Het is te saai, rijdt als een mtb, niks speciaals aan.

Evil
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Cross country / Marathon Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Pagina 6 van 6

Ga naar: