Steep
|
Geplaatst: Vr Mrt 08, 2013 9:15 pm Onderwerp: Even voorstellen; omspaken-vraag |
|
|
Dames en Heren,
hier spreekt een delftenaar, 22jaar oud en TU-student.
Ik heb een tijd gereden op een gazelle Playa-frame (cross-hybride origineel) met een single-speed conversionkit, maar dat was toch niet alles. Los van het achterstallige onderhoud aan de fiets, heb ik met de spacers nooit een lekkere uitlijning voor elkaar gekregen, waardoor mijn aandrijflijn altijd onbetrouwbaar bleef.
Nu heb ik een oude gazelle Tour de l'avenier op de kop getikt en ben al een aardig eind met opknappen. Esthetisch ben ik er nog (lang) niet, maar ik wil eerst vooral een betrouwbaar vervoersmiddel hebben!
Het frame heeft een wielenset afkomstig van een oude Hopmans; 26" Mavic MA2 velgen, op Exage naaf.
Ik rij nog op de casette, maar wil graag naar SS met uiteraard een enkel tandblad. Slechte ervaringen met een conversionkit hebben mij toch doen inlezen in andere mogelijkheden. Ik denk toch dat ik mijn achterwiel ga omspaken naar een freewheel-naaf, maar hier had ik toch nog een paar vragen over.
Als ik een freewheel-naaf koop, bijvoorbeeld deze, heb ik uiteraard daar nog een freewheel-tandwiel bij nodig. moet er, na het opzetten van een freewheel, óók nog een locknut op, of ben je klaar met een naaf & freewheel?
Spaaklengte is wat aan te rekenen met online tools, dus daar hoop ik uit te komen. Uiteraard is mijn velg leidend als het gaat om het aantal spaken. |
|