Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Welke dirt bike? ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Dirt / Street
Auteur Bericht
Beerfly

BerichtGeplaatst: Do Dec 27, 2012 6:31 pm    Onderwerp: Welke dirt bike? Reageer met quote

Hi,

Ik zoek een dirtbike voor weinig. Gezien de beperkte ruimte in m'n schuur zou het fijn zijn als de bike zo nu en dan ook gebruikt kan worden als "vervoersmiddel". Geen grote afstanden, maar een km of 10 max. Het zijn fijn zijn als bij zo'n bike het zadel naar een hoogte kan, waarop het redelijk normaal fietsen is. Wat komt hiervoor in aanmerking?

Ter referentie, Ik rijd een 19inch stumpjumper fsr. Waar moet ik op letten bij het kiezen van de juiste maat dirtbike? Lengte frame neem ik aan?

bvd
Mark
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Huubonator

BerichtGeplaatst: Do Dec 27, 2012 9:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb nog een kona shred frame met balhoofd,bottom bracket en zadel met pen met snelspanner. Framemaat is l. Met de snelspanner is het zadel zo omhoog gezet. Over het algemeen zijn dirt bikes natuurlijk klein maar deze valt wat groter waardoor een afstand fietsen goed te doen is. Ik heb ook de spanner erbij om single speed te rijden maar er kan ook een derailleur op.
Doe een goed bod en hij is van jou..... Rolling smile
scamid

BerichtGeplaatst: Vr Dec 28, 2012 11:09 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb een Scott Voltage yz0 te koop staan in het forum hier. Het zadel kan een heel stuk omhoog en ik kan de orginele Derailleur, ketting bladen en shifter er bij leveren aangezien hij nu single speed is. Moet je alleen de derailleur kabel vervangen.

Edit: Ik ben er zelf ook een tijd mee naar het werk gereden.

Lives a life that's free,

Whoa, whoahhhhh,

Watch out for that tree!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Beerfly

BerichtGeplaatst: Zo Jan 06, 2013 11:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Inmiddels ben ik wat verder gekomen, maar enig advies is nog steeds welkom.

Ik heb een voorkeur voor de nieuwe specialized p3. Misschien wat overdreven voor een eerste dirtbike, maar ik vind em gewoon mooi. Probleem is echter dat ik zeer zelden op een dirt bike gereden heb en geen idee heb waar op te letten qua geometrie en maatvoering. Weinig winkels hebben iets op voorraad vwb dirt bikes dus passen is ook lastig.

Iemand een suggestie waar verschillende bikes te passen zijn?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
scamid

BerichtGeplaatst: Ma Jan 07, 2013 8:05 am    Onderwerp: Reageer met quote

De markt voor dirt bikes is (in nl) maar klein en het zal ook moeilijk worden om ergens een zaak te vinden die meerdere op voorraad heeft om te passen. Goed is het om goed te kijken naar de maatvoering die de fabrikant bij het desbetreffende model heeft staan.
Vaak is het ook zo dat dirt bikes one size fits all zijn.

Lives a life that's free,

Whoa, whoahhhhh,

Watch out for that tree!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Huubonator

BerichtGeplaatst: Ma Jan 07, 2013 8:58 am    Onderwerp: Reageer met quote

Wij hebben een P3 als huurfiets staan bij SFA. PB maar effe.

Groet,
Beerfly

BerichtGeplaatst: Za Feb 09, 2013 2:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Inmiddels een leuke p2 gevonden. Nu ff wachten tot de sneeuw weg is.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Dirt / Street
Pagina 1 van 1

Ga naar: