Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Gecertificeerde helmen VS niet-gecertificeerde helmen getest ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Dirt / Street
Auteur Bericht
Mattin

BerichtGeplaatst: Za Dec 15, 2012 5:19 pm    Onderwerp: Gecertificeerde helmen VS niet-gecertificeerde helmen getest Reageer met quote

Het verschil tussen een gecertificeerde helm en een niet-gecertificeerde helm is veel groter dan je zou denken! Bij Bell Helmets hebben ze een test laten zien om het verschil aan te tonen. Terwijl je bij de ene helm de klap niet zou overleven, zou je bij de andere helm geeneens een hersenschudding oplopen bij dezelfde val! Zorg er dus voor dat je helm altijd de CE-keurmerk heeft voor fietsen (dus niet voor skateboards oid!) en je elk jaar je helm vervangt.

Watch and learn:
http://www.plussizebmx.com/blog/2012/12/15/product-wear-the-right-helmet.html
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
mool

BerichtGeplaatst: Za Dec 15, 2012 7:04 pm    Onderwerp: Re: Gecertificeerde helmen VS niet-gecertificeerde helmen ge Reageer met quote

Mattin schreef:
en je elk jaar je helm vervangt.

Is dat niet wel heel vaak?

Mooi filmpje trouwens. Volgens mij mogen in NL geen helmen zonder keurmerk verkocht worden toch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
the nooby

BerichtGeplaatst: Za Dec 15, 2012 8:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

de meeste kids in skateparks dragen niet eens een helm
Mattin

BerichtGeplaatst: Zo Dec 16, 2012 10:04 pm    Onderwerp: Re: Gecertificeerde helmen VS niet-gecertificeerde helmen ge Reageer met quote

mool schreef:
Mattin schreef:

Dit wordt door praktisch elk helmenmerk aangeraden. En na elke val waarbij je hoofd de grond heeft geraakt (maakt niet uit hoe hard of zacht) ook een nieuwe omdat het schuim de 2e keer de klap niet meer op vangt als je weer op dezelfde plek valt. En maximaal 5 jaar oud omdat het schuim anders veroudert en het niet effectief meer werkt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
mool

BerichtGeplaatst: Ma Dec 17, 2012 8:04 am    Onderwerp: Reageer met quote

Het verhaal van vervangen na een val of na 5 jaar ken ik. Als iedereen na een jaar zijn helmen vervangt zou 't big business zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
DESL

BerichtGeplaatst: Ma Dec 17, 2012 2:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Laughing Zouden ze wel willen ja na iedere val een nieuwe kopen, ketchinngg kassa!

Na een echte serieuze klapper of na 5 jaar (weekmakers gaan uit 't plastic door UV) vervangen kan ik in komen.

Maar natuurlijk vindt Bell van niet Very happy
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Lars TB

BerichtGeplaatst: Ma Dec 17, 2012 8:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Geen enkele fabrikant raadt aan eens per jaar je helm te vervangen! 5 jaar, ja. Maar als je vraagt of ze dit wetenschappelijk kunnen onderbouwen, haken ze af... . 'To be on the safe side' is dan het antwoord. Maar geen enkele fabrikant gaat hard maken dat een 8 jaar oude helm onveilig is!!
Naar boven
de lachende derde

BerichtGeplaatst: Di Dec 18, 2012 6:45 pm    Onderwerp: Re: Gecertificeerde helmen VS niet-gecertificeerde helmen ge Reageer met quote

mool schreef:
Mattin schreef:

Mooi filmpje trouwens. Volgens mij mogen in NL geen helmen zonder keurmerk verkocht worden toch?

Wel. Anders zouden gecertificeerde fietshelmen ook verboden moeten zijn want die zijn niet gecertificeerd voor gemotoriseerd gebruik.

Cool

Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Naar boven
mool

BerichtGeplaatst: Di Dec 18, 2012 8:33 pm    Onderwerp: Re: Gecertificeerde helmen VS niet-gecertificeerde helmen ge Reageer met quote

de lachende derde schreef:
mool schreef:
Mattin schreef:

Wel. Anders zouden gecertificeerde fietshelmen ook verboden moeten zijn want die zijn niet gecertificeerd voor gemotoriseerd gebruik.

Cool

Maar dan hebben ze wel een keurmerk. Dat het dan niet gebruikt wordt voor beoogde doeleinde is een ander verhaal.
Naar boven
dirty old man

BerichtGeplaatst: Do Dec 27, 2012 11:56 am    Onderwerp: Re: Gecertificeerde helmen VS niet-gecertificeerde helmen ge Reageer met quote

Mattin schreef:
org er dus voor dat je helm altijd de CE-keurmerk heeft voor fietsen (dus niet voor skateboards oid!)

IMHO is de geldende norm voor zowel fietshelmen als skate helmen in Europa de EN 1078 en alle helmen die ik heb kunnen vinden in de detailhandel voor mountainbiking voldeden aan die norm. Ongecertificeerde helmen vind je volgens mij alleen maar in de speelgoed handel of zo, lijkt mij niet echt de plek om een helm te kopen als je je hoofd ietwat serieus neemt.

Een goede helm hoeft niet zo duur te zijn en de verdere prijsverschillen gaan volgens mij meer over comfort, gewicht, design dan over veiligheid.

Minstens even belangrijk lijkt me om een helm te kopen die gewoon past (stating the obvious) en in tegenstelling tot wat ik vaak zie te zorgen dat het riempje enigszins aansluit onder je kin ipv het een centimeter of 10 lager te laten zweven.

Maar waarom rijden zo weiniger dirt jumpers met een full face helm ipv de bekende pispot? Je kunt toch ook met dirt/street aardig op je muil klappen, getuige ook het gebit van Sam Pilgrim.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Dirt / Street
Pagina 1 van 1

Ga naar: