Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

fixie achterwiel ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Fixed gear
Auteur Bericht
tompeeters87

BerichtGeplaatst: Di Nov 06, 2012 3:47 pm    Onderwerp: fixie achterwiel Reageer met quote

Hee,

Ik ben nu met mijn eerste fixie project bezig. Nu dacht ik mezelf wel redelijk had ingelezen maar zit nu toch even met een vraag.

Ik ben eigenlijk van plan om een compleet nieuwe fixed gear wielenset te kopen, maar welke losse onderdelen zou ik nou precies nodig hebben als ik mijn oude velg wil ombouwen naar een fixed ?

Ik was daarnet namelijk bij een fietsenmaker die sinds kort ook fixie's verkoopt om te vragen of ze ook losse onderdelen hebben. Die verkochten ze niet, maar hij kon wel mijn oude velg voorzien van een ander tandwiel ( + andere ketting ) waardoor hij fixed was. €50 zou ik kwijt zijn. Maar nu dacht ik dat je voor een fixie ook altijd een andere naaf nodig had, maar dit was niet nodig zei hij.

Tom
I
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage AIM naam Bekijk de bikes van deze gebruiker
Basabc

BerichtGeplaatst: Di Nov 06, 2012 4:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hij wilt je waarschijnlijk van je oude achternaaf een suïcide naaf maken. Dit is als achternaaf schroefdraad bevat met daarop een kransje vast gelijmd met loctite of vast gelast. Maar voor 50 euro is het wel een beetje erg duur.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
nutsjesmoar

BerichtGeplaatst: Di Nov 06, 2012 6:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mooie fietsenmaker heb jij zeg! Een fixed naaf heeft 2 schroefdraden tegen mekaar in, eerst draai je het tandwiel erop, dan een sluitring (lockring) in tegengestelde richting. Zit muurvast.
Je hebt dus inderdaad een andere naaf nodig.

Vorige week kwam er iemand in de winkel met deze wieltjes:
http://www.tontacycles.com/products/wheelsets/gipiemme-pista-black
En de vraag of we ze er wel even in konden zetten.
Wieltjes zagen er vrij degelijk uit en ik denk dat je daar wel wat aan hebt dus. Goedkoper zul je ze ook bijna niet vinden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
tompeeters87

BerichtGeplaatst: Wo Nov 07, 2012 3:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Oke top bedankt!
Ja had die wielset ook al gevonden, die word het waarschijnlijk ook wel, maar dan de witte variant. Ik vind m'n oude velgjes eronder ook niet zo mooi. Maar ik dacht als het een kwestie is van een ander tandwiel ( €12,50 ) erop met een nieuwe ketting dan is het wel een idee om voor dit geld het zelf een keer te proberen, maargoed andere naaf is dus gewoon een vereiste. Ben benieuwd hoe doe fietsenmaker dat in elkaar zet dan.
Bedankt ik weet weer even genoeg!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage AIM naam Bekijk de bikes van deze gebruiker
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Fixed gear
Pagina 1 van 1

Ga naar: