Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

MTB als trekkingfiets ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Cross country / Marathon
Auteur Bericht
fleche

BerichtGeplaatst: Di Okt 30, 2012 11:57 pm    Onderwerp: MTB als trekkingfiets Reageer met quote

Na een paar jaar wat minder te hebben geMTB ben ik het weer aan het oppakken, voor mijn eigen motivatie ben ik aan het kijken naar een vervanger van mijn specialized rockhopper van 10 jaar oud.

Punt is dat ik de MTB eigenlijk ook wil gebruiken als trekkingbike/vakantiefiets, dus met bagagedragers, tassen en de hele reut.

Ik heb dat een paar terug al eens met de specialized gedaan (maastricht-basel), toen met 160 mm veerweg voor zonder lockout... (als vervanging van de gare suntour vork). Dat beviel al met al best goed.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een no-nonsense HT- MTB, 120-140 mm veerweg (met lockout dan wel), en oogjes voor een achterdrager.

Nu ben ik wel gecharmeerd van IDworx (wat minder van de prijs), Rotor en bijvoorbeeld Santos. Maar zoals gezegd ben ik er een beetje uit en ben benieuwd of er nog andere interessante merken zijn voor dit doel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
voodoo

BerichtGeplaatst: Wo Okt 31, 2012 6:50 am    Onderwerp: Reageer met quote

Kijk eens bij on one.

http://www.on-one.co.uk/i/q/FBOO4561X5/on_one_456_evo_x5_sektor_bike

Hun frames hebben oogjes voor spatborden en dragers
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
willem12

BerichtGeplaatst: Wo Okt 31, 2012 9:10 am    Onderwerp: Reageer met quote

Het kan allemaal, maar:
MTB: Korte wielbasis voor wendbaarheid, korte vork sprong voor wendbaarheid etc.
Tourfiets: lange wielbasis voor stabiliteit, lange vork sprong voor rustig stuurgedrag etc.

Je ziet de trend. Er zijn talloze voorbeelden van mensen die succesvol touren op mountainbikes en ik doe zelf wel eens MTB Toertochten op mijn Salsa Vaya.

Zoek een frame met lange bovenbuis en rustig stuurgedrag: OnOne Inbred wordt vaak gebruikt, maar ik vind momenteel de Surly Ogre (29") of Troll (26") het meest interessant. In NL verkrijgbaar Hieerrr
Jurriaan

BerichtGeplaatst: Di Nov 06, 2012 9:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zelf heb ik het een aantal keren gedaan met mijn Trek uit '98.

Recentelijk was ik het van plan om het met mijn Cube Reaction te doen. De bagage drager die ik had paste niet dus plan veranderd.

Van onrustig stuurgedrag heb ik nooit hinder ondervonden. Met mijn Trek ben ik de Alpen over gefietst, inclusief volledige bepakking (denk aan tent, slaapzak etc.)

Wil je oog weinig kijk ook naar Cube.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Cross country / Marathon
Pagina 1 van 1

Ga naar: