Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

stuurprobleem. ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Fixed gear
Auteur Bericht
FincenDT

BerichtGeplaatst: Di Jul 17, 2012 4:53 pm    Onderwerp: stuurprobleem. Reageer met quote

Ik heb een probleempje, ik heb een stuur via marktplaats gekocht, alleen de breedte waar hij klemt is 31,8 mm, dus daarvoor moet ik een nieuwe stuurpen kopen, en nog zo'n 'staaf' weten jullie misschien hoe zo'n staaf heet? die het frame in gaat?

Alvast bedankt
Vincent

fixie bike bouwer in de leer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Ruben
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Di Jul 17, 2012 5:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bedoel je zoiets?

http://www.bikeforce.com.au/dbimages/bike/fn_large/308/102061308/popup/bhp-20_big.jpg

http://bbbcycling.com/bike-parts/headset-parts/BHP-20/ (1" klembuis)
http://bbbcycling.com/bike-parts/headset-parts/BHP-21/ (1 1/8" klembuis)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
FincenDT

BerichtGeplaatst: Di Jul 17, 2012 5:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ja! maar past die in mijn racefietsframe?

fixie bike bouwer in de leer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Ruben
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Di Jul 17, 2012 5:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dat hangt van de binnendiameter af van je voorvork, je moet even de maat opnemen met een schuifmaat. BBB heeft een 22.2 en 25.4 versie. Er zit dan wel verschil in welke stuurpen er op past of je moet al met een shim gaan werken. Een 25.4 stuurpen met 31.8 stuurklemming zul je niet gauw vinden denk ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
nutsjesmoar

BerichtGeplaatst: Do Jul 19, 2012 11:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het is een 22,2 binnenbuis, je kunt gewoon zo'n adapter kopen. 25,4 is 1 1/8 en dat is dus sowieso ahead. De TS heeft 99% zeker een 1 inch balhoofd, dus een 22,2 zal passen.

Heb je deze gekocht dan moet je nog een stuurpen denk ik, let er daarbij op de klemming voor het stuur 31,8 is en niet 25,4.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
psychoaiko666

BerichtGeplaatst: Vr Jul 27, 2012 6:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

nutsjesmoar schreef:
Het is een 22,2 binnenbuis, je kunt gewoon zo'n adapter kopen. 25,4 is 1 1/8 en dat is dus sowieso ahead. De TS heeft 99% zeker een 1 inch balhoofd, dus een 22,2 zal passen.

Heb je deze gekocht dan moet je nog een stuurpen denk ik, let er daarbij op de klemming voor het stuur 31,8 is en niet 25,4.

wacht ff, je gooit hier maten door elkaar; 25,4mm=1inch 31,8mm=1 1/4inch 22,2=7/8inch
psychoaiko666

BerichtGeplaatst: Vr Jul 27, 2012 6:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

en 1 1/8inch=28,5mm ofzo. zo ff uit het hoofd. verwar die shit niet, meten is weten Cool

bij deze ff een tabelletje:
1" = 25,4mm
1/2" = 12,7mm (voor de gamers, dit is caliber .50 Wink )
1/4" = 6,4mm
1/8" = 3,2mm
1/16" = 1,6mm
zo ongeveer
nutsjesmoar

BerichtGeplaatst: Ma Jul 30, 2012 11:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik snap niet waar jij op doelt.. ik haal helemaal niets door elkaar. Meten kan weten zijn, maar lezen is ook belangrijk. Ik had het namelijk over de BINNENbuis en daarmee doel ik uiteraard op de diameter van de vorkbuis. Die is 22,2 bij een 1 Inch balhoofd.

De adapter die je zoekt heet een "quill to a-head adapter" of iets in die trant. Heeft geen vaste naam.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
psychoaiko666

BerichtGeplaatst: Di Jul 31, 2012 1:07 am    Onderwerp: Reageer met quote

nutsjesmoar schreef:
Ik snap niet waar jij op doelt.. ik haal helemaal niets door elkaar. Meten kan weten zijn, maar lezen is ook belangrijk. Ik had het namelijk over de BINNENbuis en daarmee doel ik uiteraard op de diameter van de vorkbuis. Die is 22,2 bij een 1 Inch balhoofd.

De adapter die je zoekt heet een "quill to a-head adapter" of iets in die trant. Heeft geen vaste naam.

Ok, point taken. Ik had wat duidelijker kunnen zijn in het aangeven van wat naar mijn mening niet klopt.
Dus bij deze, je gaf in het bericht dat ik eerder citeerde aan dat 25,4=1 1/8 en dat klopt niet, want 25,4=1. Als je doelde op een omrekening van metrisch naar inch.
Sorry voor de verwarring Arms wide open
psychoaiko666

BerichtGeplaatst: Di Jul 31, 2012 7:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Uhm... het kwartje is een beetje laat gevallen, je bedoelde het verschil tussen dikte van stuurpen en stuur(dus: stuurpen is 22,2 dik, dan moet daar een stuur van 25,4 op)?
Boy is my face red! Embarassed
marten

BerichtGeplaatst: Di Jul 31, 2012 9:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

psychoaiko666 schreef:
Uhm... het kwartje is een beetje laat gevallen, je bedoelde het verschil tussen dikte van stuurpen en stuur(dus: stuurpen is 22,2 dik, dan moet daar een stuur van 25,4 op)?
Boy is my face red! Embarassed

Je snapt er nog steeds geen flikker van, maar dat hindert niet Very happy

Stalen binnenbalhoofdbuizen hebben traditioneel een wanddikte van 1/16"

Dus een
buitendiameter van 1"-> binnendiameter (= buitendiameter voor de klassieke stuurpen) = 7/8"
buitendiameter 1 1/8" -> 1"

Wat er aan de andere kant van de stuurpen gefabriekt zit om het stuur in vast te zetten is rond, maar daarmee is het meeste gezegd. Kan varieeren van 1" tot 1.25" (de huidige oversize 31.75mm) plus een heleboel fijne historisch verantwoorde maten er tussen
didadunlop

BerichtGeplaatst: Di Jul 31, 2012 10:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Je snapt er nog steeds geen flikker van, maar dat hindert niet

Yes en met een dikke smile ga ik nu slapen.
psychoaiko666

BerichtGeplaatst: Wo Aug 01, 2012 4:00 am    Onderwerp: Reageer met quote

Kan deze -> Embarassed nog rooier?
Snap'm nu. Had daar bij't bouwen van m'n fixie ook niet op gelet, gewoon zelfde spul weer gebruikt.
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Fixed gear
Pagina 1 van 1

Ga naar: