Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Retro strandracer, klaar voor het seizoen 2012/2013! ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Fatbikes
Auteur Bericht
Paul Chris

BerichtGeplaatst: Wo Mei 16, 2012 9:32 pm    Onderwerp: Retro strandracer, klaar voor het seizoen 2012/2013! Reageer met quote

Jaja, ik weet het. Het is wel héél vroeg om al weer bezig te zijn met het strandrace-seizoen. Maar sinds ik de afgelopen jaren een aantal keer een strandrace heb gereden wilde ik graag een keer een mooie, slanke, starre retro-bike scoren om in te zetten als strandfiets.

Toen ik vorige week een Gary Fisher Tassajara tegenkwam op MP hoefde ik niet zo heel lang na te denken, die moest ik hebben! Een GF uit de tijd dat de meester zelf de frames nog ontwierp en ze werden gebouwd in de us of a. Mooi slank ontwerp en echt in een hele mooie staat. Vermoedelijk ergens uit 1993/1994, daarna kregen ze front suspension.
Lekker basic afgemonteerd met gripshifts en een STX/Acera mix, die het na bijna 20 jaar nog prima doet. Edit: na wat hulp van de buren en Bikepedia blijkt het een 97-er te zijn, onderdelen voornamelijk Alivio.

Het idee was om hem te kopen als project, maar hij was zo netjes dat ik alleen de strandbanden er nog onder hoefde te zetten en de remmen even moest stellen. Niet dat dat heel veel uitmaakt, met die cantilevers heb je een remweg waar je u tegen zegt.

Hoe veel nachtjes is het nog slapen tot november Confused Crying or Very sad

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Frank Z

BerichtGeplaatst: Do Mei 17, 2012 11:24 am    Onderwerp: Reageer met quote

Fijn fietsje! Stiekum vind ik zo 'n old skool 26" toch wel leuk... enne, remmen heb je niet nodig op het strand, toch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
marten

BerichtGeplaatst: Do Mei 17, 2012 11:37 am    Onderwerp: Re: Retro strandracer, klaar voor het seizoen 2012/2013! Reageer met quote

Paul Chris schreef:
met die cantilevers heb je een remweg waar je u tegen zegt.

Driehoek laten zakken, en de blokken naar de velg schuiven zodat de rem een stuk breder wordt gaat een boel verschil maken
Paul Chris

BerichtGeplaatst: Do Mei 17, 2012 12:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Frank Z schreef:
Fijn fietsje! Stiekum vind ik zo 'n old skool 26" toch wel leuk... enne, remmen heb je niet nodig op het strand, toch?

Dank je! Ik heb een hardnekkige voorkeur voor ouwe meuk... Bandana

marten schreef:
Paul Chris schreef:
met die cantilevers heb je een remweg waar je u tegen zegt.

Driehoek laten zakken, en de blokken naar de velg schuiven zodat de rem een stuk breder wordt gaat een boel verschil maken

Dat heb ik geprobeerd, maar wil niet echt. Als ik de driehoek laat zakken hebben de veertjes niet meer genoeg kracht op de kabel op spanning te houden. Msschien dat ik de veertjes een gaatje strakker kan zetten, kijken wat dat oplevert
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Fatbikes
Pagina 1 van 1

Ga naar: