Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Informatie gezocht aangaande 2de hands Cannondale F600/F700 ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Cross country / Marathon
Auteur Bericht
Rdriver

BerichtGeplaatst: Za Apr 30, 2011 12:04 pm    Onderwerp: Informatie gezocht aangaande 2de hands Cannondale F600/F700 Reageer met quote

Goedemiddag bikers,

Na lang uit de bike scene geweest te zijn heb ik besloten weer een ''nieuwe'' stalen ros aan te schaffen. Vroeger reed ik voornamelijk freeride maar zoek nu gewoon een lekkere fiets waarmee ik 's avonds een uurtje kan fietsen over straat, door het bos en waarmee je ook wel een klein beetje kan springen zonder dat het stuk gaat. Mijn budget is beperkt en heb 2 leuke Cannondales gespot. Nu heb ik echt nul komma nul ervaring met het merk en vroeg mij zodoende af of er lieden hier zijn die mij informatie kunnen verschaffen. Smile

Ikzelf ben 1.86m lang. en heb als eis dat de houding op de fiets niet extreem sportief is. Met andere woorden zit ik liever een klein beetje rechtop dan dan ik helemaal uitgerekt voorover zit. Dit omdat ik de fiets gewoon lekker recreatief wil gebruiken en derhalve comfort toch wel belangrijk vind. Hieronder een beschrijving van de 2 fietsen die ik op het oog heb.

De 2 kanshebbers.

1) Cannondale F700 CAAD4 Headshock (oranje kleur). Schijnbaar uit 2002
Specs:

Remset : Magura Julie
Afmontage achter : Shimano Deore XT
Afmontage voor: Schimano Deore LX
Velgen : Mavic X317 Disc
Vering: Headshock (onlangs geserviced)

Framemaat zou 45 zijn. Dit zegt mij vrij weinig. Gaat dit te klein zijn voor mijn lengte (1.86m) of krijg ik dan een erg compact fietsje?

2) Cannondale F600 Furio Headshock Bouwjaar onbekend

Remset: Avid Juicy
Afmontage achter: Sram X9
Afmontage voor: Shimano Deore LX
Velgen: Onbekend
Vering: Headshock

Framemaat van deze fiets is L. Ook hierbij geldt dat dit mij weinig zegt. Is een Large een betere keus voor mijn 1.86m?

Enkele gerichte vragen

- Wat was in de basis de 'duurdere'' fiets? De F600 of de F700 en is dat verschil in kwaliteit significant?

- Is een bouwjaar van 2002 niet erg oud voor een fiets of maakt dat voor een Cannondale en diens beroemde stijve frames niks uit?
- Headshock hoor ik verschillende verhalen over. Is dit een beetje een slijtvast en degelijk systeem? Het hoeft geen freeride-esque misbruik aan te kunnen maar een sprongetje hier en daar zou 'ie toch wel tegen moeten kunnen.
- Houding op zo'n cannondale. Is deze enorm sportief te noemen? Dus dat je er uitgerekt op zit of is het toch nog wel een beetje comfortabel? Zoals aangegeven heb ik liever iets meer comfort.
- Indien de houding enorm sportief is, is dit op te lossen met een riser bar of verpest je dan het principe van deze fiets?

Afsluitend: Is dit type fiets uberhaupt geschikt voor mijn ''eisen'' of stellen jullie voor toch voor een ander merk te gaan?

Enorm bedankt voor de input, deze wordt zeer gewaardeerd!
Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Remmes

BerichtGeplaatst: Wo Nov 23, 2011 9:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik neem even aan dat je al een keuze hebt gemaakt ? Smile
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Cross country / Marathon
Pagina 1 van 1

Ga naar: