Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

raar geluid sid race 2009 ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Cross country / Marathon
Auteur Bericht
bryan

BerichtGeplaatst: Wo Jun 15, 2011 2:41 pm    Onderwerp: raar geluid sid race 2009 Reageer met quote

ik heb juist een specialized epic experct gekocht van 2009 met als vork dus een rock shox sid race
en ik wou de luchtdruk in de luchtkamers even na checken,
dus ik pak mijn demperpomp, vijs het dopje van de + lucht kamer er af, sluit mijn demperpomp erop aan en pomp er wat meer lucht in, en toen ik deze trug losdraaide kwam er een beetje olie uit het ventieltje, maar een heel klein beetje.
toen ik hetzelfde bij de - luchtkamer deed, kwam daar meer olie uit (koffie lepeltje vol) en vanaf dan maakt de vork een raar olie achtig geluid tijdens het inveren Sad

heb ik iets verkeerde gedaan ofzo? Confused

bedankt Cool
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Lars TB

BerichtGeplaatst: Za Jul 09, 2011 7:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gebruikte fiets ---> service beurt voor je vork

Nieuwe fiets ---> service beurt voor je vork!!!

(door het lange stilstaan kunnen de seals uitgedroogd zijn en kan er olie in de luchtkamer zijn gekomen. Even de fiets een paar dagen op zijn kop zetten (hoewel ik niet weet of dit bij een SID werkt, gaat wel bij Magura) kan zorgen dat de seal weer gangbaar wordt. Anders zit er niets anders op dan de vork een beurt te laten geven. Lijkt me onder aankoopgarantie te vallen!)(overigens zal de vork niet meteen kapot gaan, hooguit als al de olie weg is, slijt de vork sneller)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
constantijn13

BerichtGeplaatst: Di Okt 04, 2011 11:13 am    Onderwerp: sid Reageer met quote

bij een service doe je altijd olie in de pos + neg luchtkamer.
dit is om de seals te smeren en voor een betere afdichting te zorgen.
deze olie spettert dus een beetje rond in de vork en loopt er heel langzaam uit via de seals.

het ventiel van de neg luchtkamer loopt vaak vol met wat olie (wat er dus uit kan komen bij pomp losdraaien). gebeurd ook wel een bij de pos, vooral als je fiets even op zijn kop heeft gestaan of gelegen heeft.

het geluid (als het idd uit de linker poot komt) zou kunnen zijn dat er geen olie meer instaat, of dat deze te dik is geworden.
Als het uit de rechter poot komt zitten er luchtbellen in je demper/ rebound en zal je lock out ook niet meer werken

Als je geen garantie hebt en het, een rockshox is niet erg ingewikkeld, zeker niet als je handig bent. service handleiding staat gewoon online.

de olie in je pos luchtkamer vul ik 2x per jaar bij. gewoon pos/ neg ontluchten en dan met passende sleutel (24 gellof ik) de grote moer op de linker poot losdraaien (let op alle druk moet er af!). Je kijkt dan bovenop je zuiger. indien deze droog staat 5 ml shock oil toevoegen. alles weer dicht draaien en op druk zetten.

nogmaals als je zelf vaker aan je fiets knutselt is dit echt niet zo moeilijk.
olie en seals zijn gewoon online te kopen (doe het al jaren zelf)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Cross country / Marathon
Pagina 1 van 1

Ga naar: