Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Nieuw en direct een vraag.. ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Cross country / Marathon
Auteur Bericht
Oranje

BerichtGeplaatst: Vr Sep 09, 2011 1:39 pm    Onderwerp: Nieuw en direct een vraag.. Reageer met quote

Ik ben een beginnend mtb'er met inmiddels 2 jaar wielerervaring. volgend jaar wil ik wat "bekende" bergen gaan oprijden en daarom moet ik deze winter stevig doortrainen. Voor dat doel wil ik een MTB hebben en wel een bepaald model. De Surly Karate Monkey. Ik wil hem met versnellingen opbouwen maar twijfel of de set die op het oog heb wel de juiste voor derailleur heeft. Het gaat om een shimano SLX groep M660. Ik heb na het speuren op diverse fora van alles gelezen maar zie door de bomen het bos niet meer. Aangezien er op dit forum al een aantal posts stonden over de KM post mijn dan ook maar en hoop dat iemand mij kan helpen.

BTW: ik woon in de omgeving van Breda en train daar ook. op de MTB zullen het wel rondjes Dorst gaan worden denk ik. Ik ben pas sinds 2 jaar aan het fietsen nadat ik lang geleden van de fiets op de motor en in de auto ben gesprongen. Nu zit ik gewoon vol in mijn midlife ding vandaar deze acties.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Heckler

BerichtGeplaatst: Vr Sep 09, 2011 6:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gewoon de Surly website opgaan,schuine streep frames schuine streep Karate Monkey. daar staat dat je een

28,6 mm. Top pull

Voorderrie nodig hebt. Die SLX groep maken ze in alle smaken deze vast ook wel.

Veel plezier!!
nut-case

BerichtGeplaatst: Za Sep 10, 2011 2:18 am    Onderwerp: Reageer met quote

voor dorst geb je de komende tijd geen voor derrie nodig:)
als je echt de bergen in gaat is een kleiner voorblad wel handig

\_/ team roekeloos \_/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
Oranje

BerichtGeplaatst: Za Sep 10, 2011 3:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Kan ik op een groep gewoon de voorderailleur weglaten? Op zich ben ik namelijk wel schakellui.

de juiste groep voor een mtb kiezen is nog wel lastig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
WinDH

BerichtGeplaatst: Za Sep 10, 2011 4:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Jawel die kan je weglaten dat hoeft geen probleem te zijn. Denk alleen wel goed na over hoevel tanden je op je voorblad wilt hebben! Een 44 rijdt vast niet zo soepel als een 32 Wink Hier stond pas een leuk artikel over in de UP/DOWN. Een aanrader als je zoiets wilt proberen/doen!
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Cross country / Marathon
Pagina 1 van 1

Ga naar: