Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Niner carbon fully: Jet9 RDO ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Cross country / Marathon
Auteur Bericht
Atbspeedy

BerichtGeplaatst: Za Jun 18, 2011 6:24 pm    Onderwerp: Niner carbon fully: Jet9 RDO Reageer met quote

Kom net het volgende bericht tegen. Nog weinig details of foto's maar toch.

Bron: bikerumor.com http://www.bikerumor.com/2011/06/16/carbon-niner-jet-9-coming-cva-suspension-awarded-patent/

To say I’m excited right now would be an understatement. A grand understatement.

Because Niner just announced they received US Patent No. 7,934,739 for the Constantly Varying Arc (CVA) suspension system? No. Because the picture that accompanies that release shows a carbon fiber version of what is presumably a new Jet 9 bike…which happens to be my current primary ride (in non carbon materials, that is).

Judging from the looks of things, the BB is going to be big, likely PFBB30, and e lower linkages look a bit smoother, too.

UPDATE! It’ll be called the Carbon Jet 9 RDO (Race Day Optimized) and they’ll have a size run of bikes for us to ride next week. Other good news? Niner says they’re releasing it with all sizes ready to go, so no more trickling out of individual sizes like they did with the Air 9 Carbon!

Niner’s on deck for PressCamp next week, so I’m hoping to get some actual hands-on time (and maybe ride time!!! Chris, bring a Large!) starting Tuesday. Until then, see what’s up with the CVA patent in their PR after the break…

FROM THE PRESS RELEASE:
“The timing on this is great,” said Chris Sugai, president of Niner Bikes. “As we predicted when Niner was founded, 29 is now a significant focus in the industry. Our early commitment to this platform means that we have the only patented suspension system developed specifically around big wheels.“

According to Niner, in addition to being designed specifically with 29ers in mind, CVA’s advantages also include efficiency across all gears – particularly important with the growing popularity of 2×10 systems.

“The dozens of positive reviews we have received around the world support CVA™ as the premier 29er suspension option. Our commitment to 29ers only enables us to refine the system for our chosen wheel size” said Sugai.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
menno916

BerichtGeplaatst: Di Jul 26, 2011 12:38 pm    Onderwerp: Re: Niner komt met een carbon fully Reageer met quote

http://www.ninerbikes.com/jet9rdo
Jet 9 D.R.O.
Kwam hem net tegen op de site van Niner.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
JJ
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Di Jul 26, 2011 7:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Over een week of 9 leverbaar, advies prijs 2945 Euro.

En wederom een erg curvy fiets. Ik vind hem wel geslaagd, begin al die rondingen steeds mooier te vinden Smile

JJ
fucalot

BerichtGeplaatst: Wo Jul 27, 2011 1:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Vind hem lelijk, sintesi had zo'n Rumba, jaaaaaaren geleden.
OK, net iets anders, maar vind de niner echt niet mooi...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
didadunlop

BerichtGeplaatst: Wo Jul 27, 2011 1:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nah mij doen die rondingen ook niet zoveel. Ik vind het vaak een beetje gemaakt ipv strak functioneel.
Caramba

BerichtGeplaatst: Wo Jul 27, 2011 1:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik deel jullie mening, de carbon hardtail met bijpassende vork vind ik echt prachtig, maar dit nieuwe model is echt niet om aan te zien Mad
WinDH

BerichtGeplaatst: Wo Jul 27, 2011 7:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vindt hem juist erg mooi, zeker met deze vormen en kleurstelling samen!

Wat is eigenlijk de toegevoegde waarde van al die rondingen in frame's tegenwoordig?
didadunlop

BerichtGeplaatst: Wo Jul 27, 2011 7:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ronde vormen kunnen in bepaalde toepassingen sterker zijn. Maar ik denk dat het voornamelijk marketing is.
fucalot

BerichtGeplaatst: Do Jul 28, 2011 5:28 am    Onderwerp: Reageer met quote

Om nog effe verder te gaan in hate-mode, vind ik die nieuwe kleur van de fox dempers ook niet echt geslaagd. Gaat het hier niet over, maar er zit er wel 1 in dat frame...
Naar boven
JJ
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Do Jul 28, 2011 10:32 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hehe, ik had er hier gister ook 1 in een fiets, ze zijn saai, jij wilt het blauwe en ano rood van de oude dempers terug ? Smile

JJ
Lars TB

BerichtGeplaatst: Do Jul 28, 2011 11:12 am    Onderwerp: Reageer met quote

fucalot schreef:
Om nog effe verder te gaan in hate-mode, vind ik die nieuwe kleur van de fox dempers ook niet echt geslaagd. Gaat het hier niet over, maar er zit er wel 1 in dat frame...

Kleur = functie (in dit geval)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
fucalot

BerichtGeplaatst: Do Jul 28, 2011 12:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Lars TB schreef:
fucalot schreef:

Kleur = functie (in dit geval)

Niet helemaal, de vorkpoten en dergelijke hebben idd die functie, maar de airdempers maken ze zo goed als helemaal in die kleur, net als het stickerwerk op de vorkpoten. Het lijkt zowat rioolbruin. Ik mis een beetje het race-uitzicht van hun materiaal. Alles lijkt een beetje meer retro, vind ik.
Naar boven
two-one

BerichtGeplaatst: Vr Jul 29, 2011 11:08 am    Onderwerp: Reageer met quote

fucalot schreef:

Niet helemaal, de vorkpoten en dergelijke hebben idd die functie, maar de airdempers maken ze zo goed als helemaal in die kleur, net als het stickerwerk op de vorkpoten. Het lijkt zowat rioolbruin. Ik mis een beetje het race-uitzicht van hun materiaal. Alles lijkt een beetje meer retro, vind ik.

De reden waarom ze de hele demper nu coaten, is omdat de binnenkant van de air canister ook een laag moet hebben, en blijkbaar kunnen ze niet selectief coaten, dus doen ze de hele canister maar.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Cross country / Marathon
Pagina 1 van 1

Ga naar: