Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

specialized P3 geschikt voor 4x? ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Fourcross / Fietscross
Auteur Bericht
epko

BerichtGeplaatst: Di Jun 21, 2011 2:24 pm    Onderwerp: specialized P3 geschikt voor 4x? Reageer met quote

Moj
Ben begin mei naar Willingen geweest, in de eerste instantie om te gaan XC.
Tot dat we bij het Freeride baan kwamen, Super!!!!
De volgende dag maar direct een kaart voor de lift gekocht en beesten maar.
We zijn diverse keren met onze XC-bikes de baan af geweest tot dat mij maat chashte met als gevolg 12 dagen gratis kost en inwoning (Krankenhaus Korbach).
Maar ondanks alles is het voor herhaling vatbaar[de val dan niet].
Nu hebben we in Groningen een prachtige 4X baan en ik zit al een poosje te denken om een 4X bike aan teschaffen.
Nu zag ik een specialized P3 op marktplaats staan, mij vraag is eigelijk is deze bike geschikt voor 4X en eventueel voor freeride.
Ik hoor het wel van jullie.

P.S 48 jaar is toch niet te oud voor 4X????????????????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
nut-case

BerichtGeplaatst: Di Jun 21, 2011 2:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

las je uit eindelijk wil gan freeriden lijkt hetme raadzaam, zeker op jou leeftijd, om een fatsoenlijke freerider te kopen of een 4x fully.

hier heb je uiteindelijk langer plezier van...

het zou kunnen op een p3 als je degelijke onderelen er op zet zoals goede remmen en een goede freeride vork met weinig travel omdat dat frame neit zo veel kan hebben.

voor 4x kan het prima maar met freeride plannen in de toekomst ben je denk ik beter af met een short travel fully. (of gelijk een dikke freerider)

\_/ team roekeloos \_/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
jos1001

BerichtGeplaatst: Di Jun 21, 2011 2:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik zou een frame kopen ( aanrader: kona bass 2010 frame)

of gewoon een complete kona bass 2009 of 2010. maar als jij echt fanatiek wil free riden is dat frame wel geschikt maar heb je maar een 100mm voorvork Confused dan zal ik er evetueel een 120 mm of zetten ofzo of een vork die je kan verstellen
Tom...

BerichtGeplaatst: Wo Jun 22, 2011 2:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mischien is dit iets:

http://www.yt-industries.com/shop/index.php?page=product&info=156&x54861=efggitpnffu9mfola3v4tc2qqcds6hm2

mooi voor freeride, maar mischien iets te lomp voor 4x tenzij je de achtervering op lock kunt zetten.

nog veel succes naar het vinden van een goede bike Wink
epko

BerichtGeplaatst: Wo Jun 22, 2011 10:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt
Jullie maken het wel allemaal moeilijker voor me. En euh een enduro bike kan ik daar niet mee freeride? Zoals in Willingen. Of is zoiets weer niet geschiktvoor XC in one land. Confused
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
nut-case

BerichtGeplaatst: Do Jun 23, 2011 8:50 am    Onderwerp: Reageer met quote

dat zou moeten kunnen mits je niet te lomp rijd.

en xc kan.. je zal niet de snelste zijn maar dat hoeft ook niet lijkt me

\_/ team roekeloos \_/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
de lachende derde

BerichtGeplaatst: Do Jun 23, 2011 10:41 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ligt eraan hoe serieus je het 4x-en wil oppakken.

Als je echt zo hard mogelijk wil gaan ontkom je niet aan een hardtail (bij de worldcups rijdt zowat iedereen met een ht) en is die P3 een goede fiets om mee te beginnen maar als het vooral om het plezier gaat en je ook veel wil gaan freeriden is een fully idd een betere optie.

In dat geval zou ik naar iets met wat kortere veerweg kijken zodat je met 4x wel kan blijven pompen en springen. Welk model dat wordt hangt vooral af van je budget..dat een Yeti 4x zo'n beetje het beste is lijkt me wel duidelijk maar niet iedereen heeft daar het geld voor (over).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
trek jack2

BerichtGeplaatst: Do Jun 23, 2011 11:55 am    Onderwerp: is dit wat? Reageer met quote

Hallo ik bied nog een goede 4x of freeride aan

http://dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=52350
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Fourcross / Fietscross
Pagina 1 van 1

Ga naar: