Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

latex binnenband ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Cross country / Marathon
Auteur Bericht
td

BerichtGeplaatst: Ma Mei 12, 2008 10:57 am    Onderwerp: latex binnenband Reageer met quote

Heb lekke binnenband veravangen door latex, maar deze verliest wel heel er gauw z,n druk.
Is dit normaal Confused Confused Confused
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
MarinTi

BerichtGeplaatst: Ma Mei 12, 2008 11:30 am    Onderwerp: Re: latex binnenband Reageer met quote

td schreef:
Heb lekke binnenband veravangen door latex, maar deze verliest wel heel er gauw z,n druk.
Is dit normaal Confused Confused Confused

wat is snel?
Het is vrij normaal dat ze sneller lucht verliezen dan een butyl binnenbandje.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Robin v Berkel

BerichtGeplaatst: Ma Mei 12, 2008 7:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

heb zelf 2 jaar mee fiets bij mijn blijfen ze 2+ weeken gewoon hard 3bar+ ik gebruik al tijd Continental - MTB 26 Supersonic S36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
mateis

BerichtGeplaatst: Ma Mei 12, 2008 7:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Twee weken? Dat haal ik nooit...

Latex is veel poreuzer dan butyl, maar geeft minder rolweerstand (miniem tov lichtgewicht butyl) en is meer lekbestendig. Een lekke band loopt meestal ook veel langzamer af.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
MarinTi

BerichtGeplaatst: Ma Mei 12, 2008 7:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Robin v Berkel schreef:
heb zelf 2 jaar mee fiets bij mijn blijfen ze 2+ weeken gewoon hard 3bar+ ik gebruik al tijd Continental - MTB 26 Supersonic S36

Ik dacht dat die Supersonic bibjes altijd lichtgewicht butyl waren, die ik heb gehad waren zeker geen latex.
Naar boven
scalpel 1

BerichtGeplaatst: Do Mei 15, 2008 5:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

de latexbinnenbanden moest ik om de week op druk zetten.
nu rij ik met no tubes en zet ik ze om de 3 weken precies op druk.
ligt wel aan welke buitenbanden je rijd.
swalbe loop sneller leeg dan contie en geax.
michelin is het luchtdichtste.maar ook de zwaarste .

gr scalpel 1
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam Bekijk de bikes van deze gebruiker
Alfa

BerichtGeplaatst: Do Mei 15, 2008 9:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Elke week ongeveer 1 bar bijpompen. Michelin latex
Naar boven
Qprs

BerichtGeplaatst: Vr Mei 16, 2008 12:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Alfa schreef:
Elke week ongeveer 1 bar bijpompen. Michelin latex

Yup, 't zelfde geldt voor mijn latex bandjes.
Alleen de achterband verliest een bar per uur. Is al de 3e binnenband die langzaam leegloopt, volgens mij zit er iets scherps aan/in m'n velg Mad
Naar boven
Robin v Berkel

BerichtGeplaatst: Wo Mei 28, 2008 7:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

MarinTi schreef:
Robin v Berkel schreef:

Ik dacht dat die Supersonic bibjes altijd lichtgewicht butyl waren, die ik heb gehad waren zeker geen latex.

donno waar ze dan van gemaakt zijn maar ze weegen maar 90/100gr
Naar boven
chillozz

BerichtGeplaatst: Di Jan 12, 2010 7:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Robin v Berkel schreef:
MarinTi schreef:
Robin v Berkel schreef:

donno waar ze dan van gemaakt zijn maar ze weegen maar 90/100gr

hehe ik heb ook latex binnen banden ma die k heb verliest geen spanning k pomp ze nooit bij ;Smile

have fun
Naar boven
dirty sanches

BerichtGeplaatst: Di Jan 12, 2010 8:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

sorry hoor! las ik dat nu goed?
een latex binnenband geeft minder rol weerstand dan een butyl!
kan iemand mij dit uitleggen?
Naar boven
mateis

BerichtGeplaatst: Di Jan 12, 2010 9:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Je las het goed... Dat zou er mee te maken moeten hebben dat latex veel soepeler en elastischer is dan butyl. Je verliest daardoor minder energie bij het vervormen van de band. Dat is rolweerstand.

- MAAR 1: tov ultralichte en daardoor -soepele butyl biba's (Conti supersonics, Schwalbe XX-lights, Maxxis Flyweights, allen ong. 90-100g en je wilt ze niet rijden ivm zot gebrek aan lekbestendigheid) is dat voordeel compleet weg.
- MAAR 2: een buitenband geeft sowieso een flinke factor meer rolweerstand dan een binnenband, dus het blijft behoorlijk gepruts in de marge. Wink
Naar boven
JS

BerichtGeplaatst: Di Jan 12, 2010 10:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
hehe ik heb ook latex binnen banden ma die k heb verliest geen spanning k pomp ze nooit bij ;

want je vult je latex biba's met purschuim?

net als anderen proefondervindelijk vastgesteld dat er elke week 0.5-1 bar lucht bij moet. Je kunt het ook positief zien dat je iig voor elke rit netjes je banden op spanning zet...
Naar boven
Ninko

BerichtGeplaatst: Wo Jan 13, 2010 1:31 am    Onderwerp: Reageer met quote

mateis schreef:

- MAAR 2: een buitenband geeft sowieso een flinke factor meer rolweerstand dan een binnenband, dus het blijft behoorlijk gepruts in de marge. Wink

Maar door die extra soepelheid is er wel een groot verschil merkbaar in grip etc zeker als je met een zachtere bandenspanning rijdt, groot verschil vergeleken met Butyl biba's. En tov een normale biba win je al gauw 60 gram per wiel... Noem het mierenneuken, maar dat gewicht zit zo ver mogelijk aan de buitenkant van je wiel en is zeker wel erg goed merkbaar, enerzijds in het verlieze van dat gewicht per wiel en dan ook nog eens het soepeler zijn van de biba...! Wink
Naar boven
mateis

BerichtGeplaatst: Do Jan 14, 2010 11:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

He, maar ik gebruik dus wel latex biba's als het er toe doet. Wink Ik durf alleen niet zo te zeggen dat ik het verschil echt voel. Misschien wel...
Naar boven
MikesBike

BerichtGeplaatst: Do Jan 21, 2010 9:06 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind het behoorlijk band-afhankelijk. Meerdere Michelins gehad en de ene moest iedere week opgepompt worden en de andere bv eens in de 3 weken.
Voor mij maakt dat niet zoveel uit, ik check toch voor iedere rit de luchtdruk.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Cross country / Marathon
Pagina 1 van 1

Ga naar: