Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Herstel van maag/darm problemen ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Medische vraagbaak
Auteur Bericht
Caramba

BerichtGeplaatst: Do Jan 07, 2010 7:32 pm    Onderwerp: Herstel van maag/darm problemen Reageer met quote

Momenteel zit ik ziek thuis, heb waarschijnlijk een maag of darm perforatie. Eetlust is geheel weg, voel me de hele dag misselijk, ben heel zwak en gisteren bij de huisarts bleek ik ook nog een een kilo of 8 afgevallen te zijn. Ik schrok daar zelf enorm van. Ben namelijk 1,85m en zat altijd rond de 70kg (gisteren 61,5 op de weegschaal!)

Nu inmiddels medicijnen, bloedonderzoek etc. gehad en een week afwachten op de resultaten van het onderzoek. Echter weet ik van mezelf dat ik eerder afval dan aankom, plus dat ik geen grote eter ben. Mijn vraag is dus, zijn er nog goede voedingstips om straks weer snel aan te sterken. Ik heb in het verleden ooit voedingsuplementen gebruikt (shakes etc.) maar ik mag de komende tijd juist geen zuivelproducten en juist van die shakes raakten mijn darmen in het verleden ook nog wel eens op hol Sad
Timmos

BerichtGeplaatst: Do Jan 07, 2010 8:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

veel eiwitten eten. Komt het er zo weer aan. Pak af en toe een banaan.
Veel beterschap
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Steelboy

BerichtGeplaatst: Do Jan 07, 2010 9:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Jeetje! Das geen flauwe grap. Beterschap met het herstel!

Eten: vraag vooral ook de arts wat ie aanbeveeld te eten. Veel tussendoortjes zijn daarbij goed voor de aanvoer van extra energie en vet (maar slecht voor je tanden...)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
TF

BerichtGeplaatst: Do Jan 07, 2010 11:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Auw hey Caramba..

Hoe kom je aan een maag darmperforatie dan of heb je geen idee?

Ik zou vragen of je naar een dietist mag aan je huisarts. De verwarming heel hoog zetten en dikke truien dragen helpt ook trouwens, dan hoeft je lichaam niet zoveel te verbranden om het warm te krijgen. Omgekeerd, als je sneller wil afvallen gewoon de kachel uitzetten Wink

Hopelijk is je naam Caramba niet van heet eten afgeleid...

Beterschap!
Caramba

BerichtGeplaatst: Vr Jan 08, 2010 7:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoe ik ziek ben geworden weet ik niet precies, kreeg de week voor kerst al geen hap naar binnen. Na wat vragen over hoe het met eten en de stoelgang ging had de huisarts een sterk vermoeden dat het dus wel eens een perforatie kan zijn. M'n ontlasting was de laatste tijd nogal eens erg donker van kleur (bloed in de ontlasting). Echt pijn heb ik niet, tis meer continue geborrel van binnen en misselijkheid. De medicijnen helpen nu gelukkig aardig goed tegen de misselijkheid en ik begin langzaam aan steeds meer te eten. Maar ik mag me gelukkig prijzen dat ik met deze koude dagen op de hulp van m'n ouders kan rekenen. Heb namelijk niet de energie om zelf boodschappen te doen met die kou... Het was gisteren zelfs zo erg dat ik amper de trap op en af durfde, want dan zag ik al sterretjes Shocked

Wat de tips betreft, ik draag al een dikke trui en muts in huis, verwarming hoog! En de vele tussendoortjes eet ik graag, m'n tanden kunnen wel wat hebben, tis meer kwestie van binnenhouden.

Maargoed, als ik deze stijgende lijn door kan zetten wat eten betreft hoop aan het eind van de maand weer een rondje op de fiets te kunnen maken, heb namelijk een rondje Drunense Duinen met een neef van me afgesproken!

En nee, ik lust best graag wat pittig eten, maar daar staat m'n naam los van Wink
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Medische vraagbaak
Pagina 1 van 1

Ga naar: