Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Veendam (borgerswold) hernieuwd ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Vaste routes
Auteur Bericht
ger

BerichtGeplaatst: Do Nov 19, 2009 6:48 pm    Onderwerp: Veendam (borgerswold) hernieuwd Reageer met quote

Kwam even onder de aandacht brengen dat er in Veendam een zeer onverwachtse mooie route ligt. Helaas hebben ze hier niet veel bos zoals op de Veluwe, maar het bos wat er ligt is optimaal benut, net zoals al het hoogte verschil dat hier voorkomt (ook veel meer dan je verwacht van deze omgeving). Er zit zelfs iets van 135 hoogte meter in nu!!
Daar komt bij dat er zeer slingerende smalle single tracks door de bossen heen gelegd zijn waardoor je een zeer technische route krijgt waarbij je maar kleine stukjes overbrugt over een grasveld of een klein stukje asfalt pad. Zeer afwisselend dus.
Voor de mensen die onafgebroken door uitgestrekte bossen willen rijden is dit parkoers natuurlijk minder maar de route is op verreweg het grootte deel vaak technischer dan de meeste bospaden in de meer uitgestrektere bossen.
Kortom, het is misschien niet de mooiste route van Nederland, maar een waardige top 10er zeker Thumbs up!

PS. Hij is niet te vergelijken met de afgelopen jaren waarbij hij moeilijk te volgen was doordat hij slecht was aangegeven.

Hieronder een link van een filmpje om een indruk te krijgen van het parkoers en de omgeving. Video is maar een klein deel en er is dan ook nog heel veel meer! Cool
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
marten

BerichtGeplaatst: Do Nov 19, 2009 7:38 pm    Onderwerp: Re: Veendam (borgerswold) hernieuwd Reageer met quote

ger schreef:
Kwam even onder de aandacht brengen dat er in Veendam een zeer onverwachtse mooie route ligt. Helaas hebben ze hier niet veel bos zoals op de Veluwe, maar het bos wat er ligt is optimaal benut, net zoals al het hoogte verschil dat hier voorkomt (ook veel meer dan je verwacht van deze omgeving). Er zit zelfs iets van 135 hoogte meter in nu!!
Daar komt bij dat er zeer slingerende smalle single tracks door de bossen heen gelegd zijn waardoor je een zeer technische route krijgt waarbij je maar kleine stukjes overbrugt over een grasveld of een klein stukje asfalt pad. Zeer afwisselend dus.
Voor de mensen die onafgebroken door uitgestrekte bossen willen rijden is dit parkoers natuurlijk minder maar de route is op verreweg het grootte deel vaak technischer dan de meeste bospaden in de meer uitgestrektere bossen.
Kortom, het is misschien niet de mooiste route van Nederland, maar een waardige top 10er zeker Thumbs up!

PS. Hij is niet te vergelijken met de afgelopen jaren waarbij hij moeilijk te volgen was doordat hij slecht was aangegeven.

Hieronder een link van een filmpje om een indruk te krijgen van het parkoers en de omgeving. Video is maar een klein deel en er is dan ook nog heel veel meer! Cool

Jammer is alleen dat de route er niet technischer op wordt: Off camber stukken worden vlak geschaafd, bomen waar je net tussen door kon zijn opeens weg, drempeltjes verdwijnen etc.

En tenzij je liefhebber bent van oeverloos gehobbel langs slootkanten of door nieuwbouwijken is het verstandig de stukken Langeleegte en Wildervank af te steken
sneeuwpop

BerichtGeplaatst: Do Nov 19, 2009 10:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zo op het eerste gezicht toont het filmpje de route zoals ik em afgelopen 3 jaar heb gereden (enkele minimale detailverschillen daar gelaten), oftewel nog steeds dezelfde verrassende route in een nieuwbouw-natuurgebied...

(en natuurlijk sla ik de noord- en zuidlus over... Wink )
ReinR

BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2009 5:49 pm    Onderwerp: nieuwe route veendam borgerswold Reageer met quote

ga hem zo snel mogelijk proberen, vorige keren vond ik het al een erg leuke route en de wat negatieve reactie van mijn voorganger begrijp ik echt niet. Er is rust, wijdsheid en cultuur te zien. Het landschap is optimaal gebruikt en je ziet dat mensen er veel aan doen. Dat valt mij op en waardering daarvoor dus.
sneeuwpop

BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2009 6:13 pm    Onderwerp: Re: nieuwe route veendam borgerswold Reageer met quote

ReinR schreef:
de wat negatieve reactie van mijn voorganger begrijp ik echt niet.

Ik ook niet Cool Oftewel, wat is er zo negatief aan? Ik zeg juist dat het een verrassende route is, wat je niet snel verwacht in zo'n aangelegd recreatiegebied...
marten

BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2009 8:01 pm    Onderwerp: Re: nieuwe route veendam borgerswold Reageer met quote

ReinR schreef:
de wat negatieve reactie van mijn voorganger begrijp ik echt niet

wie doen er hier negatief? Het park zelf krijgt van mij een 8.5 (was 9.5) de lusjes scoren een 3

Gemiddeld is dat een 5, maar je kunt ook afsnijden Wink
ReinR

BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2009 2:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Marten,
in je tekst laat je je vooral negatief uit, maar gelukkig zeg je positief te zijn, dat is dan weer mooi. maar het cijfer lijkt dan hoger dan de tekst rechtvaardigt toch?
En ja als ik zeg dat ik je tekst negatief vind dat kun je dat weer negatief vinden inderdaad.
zullen we maar weer gaan fietsen? dan komt het vanzelf goed. Misschien kunnen we hem in een weekend eens samen rijden?
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Vaste routes
Pagina 1 van 1

Ga naar: