Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Specialized fsr xc expert ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Cross country / Marathon
Auteur Bericht
lolbike

BerichtGeplaatst: Za Mrt 14, 2009 10:22 am    Onderwerp: Specialized fsr xc expert Reageer met quote

'k heb een paar vraagjes over deze bike:

http://www.specialized.com/bc/SBCBkModel.jsp?a=b&minisite=10024&eid=95&spid=40121&language=NL

Nu is mijn vraag of deze bike goed is in jullie ogen, kwa componenten, kader,...
Is dit geen overdreven bike om te kopen als eerste "echte" mtb??
Is het een goed kader om later verder op te bouwen ??

ps: ge moet nie afkomen met een epic als vervanger, deze is te racy voor me en trouwens, iedereen heeft die toch al... Rolling smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Sven

BerichtGeplaatst: Za Mrt 14, 2009 12:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Lolbike, niemand kan in jouw beurs of in jouw skills kijken via het forum.
Wat we wel kunnen vertellen is dat dit een goede fiets is voor zijn prijs-kwaliteit verhouding.

Misschien handig om de volgende vragen voor jezelf op een rij te zetten:
Wat wil je er mee gaan doen?
Wat is je budget?
Is dit echt je allereerste mtb?

Edit:
En als het écht je allereerste is, waarom kijk je dan niet naar een goede 2ehands zoals deze in 'Te Koop' staat. Zie daarvoor deze link.
lolbike

BerichtGeplaatst: Za Mrt 14, 2009 1:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ten eerste: mijn budget ligt ongeveer rond de 1600 euro
Ten tweede: Ik zou graag beginnen met tourtochten en bloso-routes in Vlaanderen, daarna doorgaan naar de Ardennen en hopelijk ook nog de Alpen.( da zal nog wel effe duren maja)
Ten derde: Mijn echt eerste mtb is het niet, ik rij nu rond op een goedkope Ht van de Itek die ze me 6 jaar geleden hebben aangesmeerd, onwetend als ik was.

Omdat ik nu begonnen ben met intensief mountainbiken, ben ik nu rustig op zoek naar een nieuwe mtb.
Waarom geen 2de hands: omdat ik niet graag direct kosten heb aan mijn fietske, kwestie van terugvallen op mijn garantie. ( En ne 2de hands heeft ook zo geen schoon kaderke Rolling smile)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
k@tze

BerichtGeplaatst: Za Mrt 14, 2009 3:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

@lolbike, niets mis mee, een heel mooi fietske en zeker voor je eerste 'echte' mtb. Bedenk wel dat je nu overstapt van een Ht naar een fully en dat dit een heel ander gevoel is waar niet iedereen direct aan gewend raakt. Mijn tip... lees goed hoe de vering afgesteld moet worden en wijk hier niet te veel van af. Een perfecte fully heb je niet vanaf het begin, er gaat altijd wat tijd in het afstellen zitten om dicht in de buurt van je persoonlijke voorkeur te komen. veel experimenteren en je banden niet knalhard oppompen... Succes Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Sven

BerichtGeplaatst: Za Mrt 14, 2009 3:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nu ik je verhaal lees onderstreep ik het verhaal van K@tze...

CU!
lolbike

BerichtGeplaatst: Za Mrt 14, 2009 5:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dirty pages is toch zoveel beter dan mtb.be: hier proberen ze u tenminste gene epic aan te smeren Evil Laughing

nu ander vraagje:
Heeft er iemand ervaring met dit model, misschien al van de vorige jaren??
'k Heb net 1 review gevonden van 2008:
http://www.bikeradar.com/gear/category/bikes/mountain/product/fsr-xc-expert-08-29149
Maja, met mensen praten die persoonlijke ervaringen hebben daarmee, is altijd beter.
Naar boven
Sven

BerichtGeplaatst: Za Mrt 14, 2009 7:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wat ik je wel kan vertellen is dat deze polyvalenter is, meer in te zetten voor meerdere doeleinden.

Epic = puur xc en race.
Deze is meer xc-tour en richting all-mountain.
De mensen die ik erover heb horen praten, zijn allen zeer te spreken.
lolbike

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 15, 2009 1:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor alle reacties! Very happy
'k Denk dat 't den deze wordt eens ik geld heb... Cool
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Cross country / Marathon
Pagina 1 van 1

Ga naar: