Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Freeride plekken in nijmegen en omstreken......?! ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Vaste routes
Auteur Bericht
X rider

BerichtGeplaatst: Wo Dec 12, 2007 1:53 pm    Onderwerp: Freeride plekken in nijmegen en omstreken......?! Reageer met quote

Ja titel zegt al veel.
Ik weet zelf ook wel een goede track achter het zweefvliegveld, maar deze is helaas niet zo lang.
Verder is de plasmolen ook een aanrader om te rijden. Je moet wel wat zoeken maar er is genoeg als je je fantasie laat werken Surprised
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
DeKerfs

BerichtGeplaatst: Wo Dec 12, 2007 2:10 pm    Onderwerp: Re: Freeride plekken in nijmegen en omstreken......?! Reageer met quote

X rider schreef:

Verder is de plasmolen ook een aanrader om te rijden. Je moet wel wat zoeken maar er is genoeg als je je fantasie laat werken Surprised

Alleen jammer dat het daar off-limits is voor wielrijders....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam Bekijk de bikes van deze gebruiker
X rider

BerichtGeplaatst: Wo Dec 12, 2007 3:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mag je daar niet rijden, bedoel je dat?

ik heb nergens last van gehad, en ben al een paar keer daar geweest samen met een vriend van me.
Als je de voetgangers maar niet hinderd toch...

Het is Kilometers bos en dan gaan ze je verbieden om te rijden, dan kan toch niet zomaar.
Plus dat de meeste xc-ers zijn ook nergens blij mee als je een klein schansje of wat dan ook bouwt op een gedeelte waar het nog enigzins leuk is voor een freerider om te rijden, dan beginnen ze meteen te zeuren van "veel te gevaarlijk, ben je niet goed bij je hoofd".

En dan denk ik bij mezelf xc-en doe je op rechte stukken en klimstukken en ga dan niet zeuren over 1 klein stuk wat nog een beetje fun is voor een freerider.
Het bos is GROOOOOOOTTT genoeg voor XC en veel te KLEEEIIIINNN voor freeride.

Lijkt wel of ze alles willen verbieden in malden/groesbeek/plasmolen voor freeriders.
Vindt het een beetje een trieste zaak.... KM érs bos en je mag bijna nergens rijden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
DeKerfs

BerichtGeplaatst: Wo Dec 12, 2007 3:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

X rider schreef:
Lijkt wel of ze alles willen verbieden in malden/groesbeek/plasmolen voor freeriders.
Vindt het een beetje een trieste zaak.... KM érs bos en je mag bijna nergens rijden.

In mijn optiek zijn ze nog vrij ruim denkend in die contreien; in het gedeelte waar de vaste routes liggen, wordt er niet moeilijk gedaan als je van de route afwijkt over de liggende paden... dat is in vrij wel elk ander bos mét route uitgesloten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam Bekijk de bikes van deze gebruiker
X rider

BerichtGeplaatst: Wo Dec 12, 2007 3:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dus dat zou er op neer komen dat je alleen maar de std. routes mag berijden, dat vindt ik onzin. (niet om je aan te vallen) ik vind zolang je met behoud van de natuur overal mag rijden.

Want die std. rode en groene route heb ik nu al zo vaak gedaan, ik vind er totaal niks meer aan.
Het bos is groot genoeg om een mooie freeride track aan te leggen voor de gegadigden. Dan zijn XC-ers blij met de routes die zij hebben en freeriders blij met de route die zij hebben.

En zo voorkom je dan waarschijnlijk ook dat iedereen overal gaat rijden.
Naar boven
DeKerfs

BerichtGeplaatst: Wo Dec 12, 2007 4:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

X rider schreef:
Dus dat zou er op neer komen dat je alleen maar de std. routes mag berijden, dat vindt ik onzin. (niet om je aan te vallen) ik vind zolang je met behoud van de natuur overal mag rijden.

Want die std. rode en groene route heb ik nu al zo vaak gedaan, ik vind er totaal niks meer aan.
Het bos is groot genoeg om een mooie freeride track aan te leggen voor de gegadigden. Dan zijn XC-ers blij met de routes die zij hebben en freeriders blij met de route die zij hebben.

En zo voorkom je dan waarschijnlijk ook dat iedereen overal gaat rijden.

Tot je die ook 100x gereden hebt en zelf ook weer verder gaat kijken...

Het graven van kuilen, maken van jumps wordt overigens door velen gezien als 'geen behoud van de natuur', zoals je hetzelf beschrijft.
Naar boven
X rider

BerichtGeplaatst: Wo Dec 12, 2007 4:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik bedoel met behoud van natuur, Geen bomen omzagen enzo.

Kuilen graven is alleen maar zand verplaatsing.....
Naar boven
DeKerfs

BerichtGeplaatst: Wo Dec 12, 2007 4:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

X rider schreef:
Ik bedoel met behoud van natuur, Geen bomen omzagen enzo.

Kuilen graven is alleen maar zand verplaatsing.....

Jah, dat jij dat zou bedoelt zal best... maar anderen, waaronder de eigenaren van natuurgebieden, denken daar héél anders over...
Naar boven
X rider

BerichtGeplaatst: Wo Dec 12, 2007 5:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Waarom doen ze daar zo moeilijk over dan?
je maakt toch niks kapot, alleen een gat in de grond of een bergje op de grond ..
(ff makkelijk gezegd)
Naar boven
jojo

BerichtGeplaatst: Wo Dec 12, 2007 5:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

X rider schreef:
je maakt toch niks kapot, alleen een gat in de grond of een bergje op de grond ..
(ff makkelijk gezegd)

Zou zeggen ga naar de boswachter / eigenaar toe en vraag het hem.

gaten graven e.d. valt onder kapot maken, helaas wordt het niet gezien als meerwaarde voor een bos (uit het oogpunt van niet mountainbikers).

Maar ik ben niet iemand die je tegen houdt.
X rider

BerichtGeplaatst: Wo Dec 12, 2007 6:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb al een keer wat leuke obstakels gemaakt en daar kan 'LOEKY" ook over meepraten.

Maar deze werden door XCérs afgebroken/weggehaald.
Naar boven
Plip

BerichtGeplaatst: Wo Dec 12, 2007 6:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

X rider schreef:
Ik heb al een keer wat leuke obstakels gemaakt en daar kan 'LOEKY" ook over meepraten.

Maar deze werden door XCérs afgebroken/weggehaald.

Klopt! zelf gezien Bandana
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
X rider

BerichtGeplaatst: Wo Dec 12, 2007 7:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb net een mail gestuurd naar staatsbosbeheer ...
Naar boven
DeKerfs

BerichtGeplaatst: Wo Dec 12, 2007 8:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

X rider schreef:
Ik heb net een mail gestuurd naar staatsbosbeheer ...

en prompt kom je ze voortaan elk weekend tegen in de bewuste bossen.... handig.
Naar boven
Segunda3

BerichtGeplaatst: Wo Dec 12, 2007 9:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

X-rider: Voor iedereen hier zodadelijk over je heen valt, ik vind dat je grotendeels gelijk hebt. Ik hoop dat je een beetje taktvoller geweest bent in je mailtje naar SBB dan hier, dat wel Wink

Het is altijd een beetje hetzelfde mantra als het gaat om (problemen met) SBB, Natuurmonumenten, of als er weer eens een vaag bericht in een krant/tijdschrift heeft gestaan. Het lijkt soms alsof we altijd maar onze bek moeten houden en blij moeten zijn met onze vergunninkjes, toertochten en vaste routes. Onder het mom van 'ze hoeven het niet open te stellen', zoiets...
Mountainbikes zijn gewoon een constante factor in de bossen en als we zo keurig gereguleerd en gesaniteerd zijn, mag ik toch aannemen dat fatsoenlijke omgang met dit deel van de doelgroep inmiddels tot het takenpaket van iemand op kantoor daar behoord ? Lijkt me niet dat je voor zo'n mailtje van een (1) gast als X-Rider herr Flick extra moet laten surveilleren
Confused
We kunnen wel allemaal heel bomenknuffelerig gaan doen maar, wat is er nou eigenlijk mis met een beetje freeride-achtige dingen construeren op plaatsen waar het kan ? Beetje dingen shapen hier en daar lijkt me nauwelijks meer impact te hebben dan wat ik peletonnen boswielrenners elk weekend zie doen. Arms wide open
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
X rider

BerichtGeplaatst: Ma Jan 21, 2008 3:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

inmiddels zijn er al wat mailtjes over en weer gegaan naar de gemeente, maar wat duren die mensen langggggg met terug regearen. Ze gaan uitzoeken of er freeride mogelijkheden zijn voor ons. Ik laat jullie wel weten als ik weer meer weet.
Naar boven
X rider

BerichtGeplaatst: Do Jan 31, 2008 12:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb inmiddels een brief thuis gekregen en de gemeente wilt een goede uitleg over :

"wat is een downhill / freeride baan"?

Heeft iemand een goede definitie ?
Naar boven
mokumpje

BerichtGeplaatst: Di Apr 01, 2008 7:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

X rider schreef:
(ff makkelijk gezegd)

Dat zegt men ook van alle Duitsers die op ons strand liggen in de zomer.......
pfffffff hahahahahahahaha.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Timmos

BerichtGeplaatst: Do Aug 07, 2008 9:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ben ook regelmatig in malden groesbeek plasmolen.
Maar echt freeride zit er niet echt in.
Ga nu vaker naar kranenburg. Ligt soort van baantje en er zijn leuke stukken om af te dalen.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Vaste routes
Pagina 1 van 1

Ga naar: