Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

ketting voor tandem ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Tandem
Auteur Bericht
mt800

BerichtGeplaatst: Di Mei 24, 2005 7:10 pm    Onderwerp: ketting voor tandem Reageer met quote

na verschillende kettingbreuken (achteraan op tandem, c"dale mt800)zou ik nu eindelijk een ketting willen die niet speciaal licht is maar oer stevig......toch zou ik met een 9 speed willen blijven rijden.
wie kan mij een merk/model aanraden en waarom? + richtprijs
dank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Tall Boy Bram

BerichtGeplaatst: Di Mei 24, 2005 8:07 pm    Onderwerp: Re:ketting voor tandem Reageer met quote

Dubbelop?

(niet dat dubbelop nou zo hard rijdt, dat doen Tasja en ik wel voor hem....)

TBB
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Pino

BerichtGeplaatst: Di Mei 24, 2005 8:35 pm    Onderwerp: Re:ketting voor tandem Reageer met quote

Er zit niet veel verschil in sterkte tussen de grote spelers op 9-speed gebied (SRAM en Shimano).
Verreweg de meeste breuken zijn het gevolg van bot schakelen.
Franse teams vervangen hun ketting om de 500km!

Zelf zijn we te zwak om kettingen te breken en schakelen NOOIT onder grote belasting.
Naar boven
JJ
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Di Mei 24, 2005 9:03 pm    Onderwerp: Re:ketting voor tandem Reageer met quote

Yep, met Pino eens.

Ben wel benieuwd wat voor ketting(en) dat waren.

Ben zelf wel gecharmeerd van de Shimano verbinding met het breekpennetje, de Sram rocker links (of hoe ze ook heten..) blijft een zwakkere schakel.

Maar voor elke ketting geldt dat ze goed gemonteerd moeten worden en schakelen onder belasting met groot beleid (voor zover dat mogelijk is..)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
dubbelop

BerichtGeplaatst: Wo Mei 25, 2005 4:47 pm    Onderwerp: Re:ketting voor tandem Reageer met quote

JJ schreef:

Yep, met Pino eens.

Ben wel benieuwd wat voor ketting(en) dat waren.

Ben zelf wel gecharmeerd van de Shimano verbinding met het breekpennetje, de Sram rocker links (of hoe ze ook heten..) blijft een zwakkere schakel.

Maar voor elke ketting geldt dat ze goed gemonteerd moeten worden en schakelen onder belasting met groot beleid (voor zover dat mogelijk is..)

Die SRAM PowerLink is m.i. geen zwakke schakel. We rijden er al zeker 4-5 jaar mee (eerst 8-speed, nu 9-speed) en die dingen blijven gewoon heel. Bij ons dan .....

Dat je onder belasting moet schakelen met beleid blijft zeker van belang. Bij MTB-tochten hoor je om je heen vaak gerammel en geklapper van grof schakelende lieden. Doet gewoon zeer aan je oren! Wij hebben het geleerd op een Burley Rock"n"Roll met een 7-speed Suntour (Maillard?) blok zonder uitgefraisde tandjes, schakelhulpjes en meer van dat fraais. Slechts geholpen door Suntour Index duimshifters hebben we het "goede schakelgevoel" [tm] kunnen ontwikkelen. En dat komt nog steeds van pas. Marieke weet/voelt wanneer ik ga schakelen. Alleen bij grote veranderingen (bv. van middenblad naar kleinste blad) roep ik "voor!" en hoppa, de ketting valt soepeltjes naar beneden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Spiff

BerichtGeplaatst: Ma Mei 30, 2005 8:38 am    Onderwerp: Re:ketting voor tandem Reageer met quote

Eén keer de sync ketting gebroken....dat schrijf ik toe aan slijtage... (wegrijden bij stoplicht....dus niet echt extreem veel druk gezet).
Zeker op tijd naar een lichter verzet schakelen, als dat onder druk gebeurt, kan ik me heel goed voorstellen dat de ketting die dubbele druk die dan geleverd wordt maar met moeite aankan.....scheefgetrokken over een tandwiel, net zoiets als de ketting in de bankschroef en dan lekker fff met een schroevendraaier "hefbomen" in een schakel......
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Tandem
Pagina 1 van 1

Ga naar: