Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Holten 9/1/2004: Pino en Lapierre tandem ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Tandem Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
dubbelop

BerichtGeplaatst: Do Jan 20, 2005 8:46 am    Onderwerp: Re:Holten 9/1/2004: Pino en Lapierre tandem Reageer met quote

The Pyreneeën King schreef:

blauw witte tandem aan de finish gezien.
onderweg nog twee mensen met een fiets gezien. bleek een tandem Smile
die hadden pech(?). het was een zwarte. (er zijn vast meer zwarte fietsen)

rondje Holten was erg leuk tot de laatste kilomters. die waren overbodig, saai en vervelend.

Die blauw-witte zal onze Santos zijn geweest (eigenlijk is-ie blauw-zilver). Hij stond tegen een paaltje geparkeerd. Die zwarte moet de Lapierre geweest zijn. De laatste kilometers waren inderdaad saai, maar volgens mij heeft een organisator niet altijd de mogelijkheid om *alle* kilometers boeiend/interessant/mooi te maken. Simpelweg omdat niet alle paden beschikbaar zijn. Als geheel vond ik "Holten" zeer geslaagd!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
dubbelop

BerichtGeplaatst: Do Jan 20, 2005 8:56 am    Onderwerp: Re:Holten 9/1/2004: Pino en Lapierre tandem Reageer met quote

Tall Boy Bram schreef:

ik ziet het, debiel hoor... ik dacht dat dat grote frame veel stijver en sterker zou zijn dan zo"n kleine maat.

nou ja, dan maar een zocchi. (voorlopig niet want eerst sparen dan...)

TBB

Ik denk dat ik het wel begrijp. Bij de grote maat Cannondales (22/18 of 22/20) is er een groot "leeg" stuk tussen de bovenbuis en de eerstvolgende verbindingsbuis (die naar de achterbracket loopt). Ik kan me goed voorstellen dat zo"n frame de krachten van een double-crown vork niet goed kan verwerken. En dat de Amerikanen in hun angst voor lawsuits hun frames daar niet voor vrijgeven. Ik heb ook nog nooit een MT4000 met een grote framemaat gezien!

Daarnaast: een double-crown vork is ook niet altijd handig. Zo kunnen ze niet zover draaien als een single-crown en zijn ze lomp zwaar. En goedkoop zijn ze ook niet ......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Tall Boy Bram

BerichtGeplaatst: Do Jan 20, 2005 9:02 am    Onderwerp: Re:Holten 9/1/2004: Pino en Lapierre tandem Reageer met quote

ik heb ook nog nooit een MT4000 gezien. Wel MT3000"s...

dat de dubbelkroon headshok lomp is en lastig stuurt, ach jah, hebbie die vork van jou wel eens op de weegschaal gelegd? Da"s ook aardig lomp en zwaar. En DUUR!

TBB
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
dubbelop

BerichtGeplaatst: Do Jan 20, 2005 9:15 pm    Onderwerp: Re:Holten 9/1/2004: Pino en Lapierre tandem Reageer met quote

Tall Boy Bram schreef:

ik heb ook nog nooit een MT4000 gezien. Wel MT3000"s...

dat de dubbelkroon headshok lomp is en lastig stuurt, ach jah, hebbie die vork van jou wel eens op de weegschaal gelegd? Da"s ook aardig lomp en zwaar. En DUUR!

TBB

Ik zie dat Bike2Build een DJ II QR20 (van 2004) heeft voor 339 Euronen. Ik heb de vork bij de fiets besteld, dus eerlijk gezegd heb ik geen beeld of dat veel dan wel weinig geld is. Tegelijk kan ik me nauwelijks voorstellen dat een serieuze double-crown vork minder kost dan dat. Of minder weegt dan de 3 kilo"s die onze DJ op de weegschaal brengt. Ik vind trouwens dat je van dat gewicht in het terrein eigenlijk niets merkt, of in elk geval veel minder dan ik had verwacht. En de voordelen van de vering zelf wegen daar ruimschoots tegenop!

Wil je echt licht (en kostbaar) dan moet je naar een Maverick gaan. http://www.maverickamerican.com/ of kiezen voor de een Stratos S5-T http://www.stratashock.com/main.html. In NL te koop voor slechts 1100 Eurootjes ...... Sad
Naar boven
Tall Boy Bram

BerichtGeplaatst: Do Jan 20, 2005 9:56 pm    Onderwerp: Re:Holten 9/1/2004: Pino en Lapierre tandem Reageer met quote

er zijn nog zoveel andere bike projecten af te maken. Dit "ding" rijd en is 100% tiptop en heeft niet een geveerde vork nodig.

TBB
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Spiff

BerichtGeplaatst: Vr Jan 21, 2005 8:55 am    Onderwerp: Re:Holten 9/1/2004: Pino en Lapierre tandem Reageer met quote

Bij S- tec in Duitsland liggen DJ 3 (2004) voor 199 Euro. Rijden wij ook mee. Voldoen goed. (weliswaar geen steekas maar daar hebben wij nog niets van gemerkt)
Naar boven
dubbelop

BerichtGeplaatst: Vr Jan 21, 2005 9:54 am    Onderwerp: Re:Holten 9/1/2004: Pino en Lapierre tandem Reageer met quote

Spiff schreef:

Bij S- tec in Duitsland liggen DJ 3 (2004) voor 199 Euro. Rijden wij ook mee. Voldoen goed. (weliswaar geen steekas maar daar hebben wij nog niets van gemerkt)

Misschien merk je het pas als je wisselt Very happy

Ik moet erbij zeggen dat wij voorheen nooit een geveerde vork hebben gehad. En bij de nieuwe tandem moesten toch nieuwe wielen komen, dus toen zijn we gelijk maar op de steekas overgestapt. Was alleen wat lastig om eraan te komen, want bij een CK-achternaaf (hadden we al) hoort natuurlijk ook een CK voornaaf. Dat heeft een tijdje geduurd, maar het is de moeite waard gebleken. Wat een prachtig ding is ThruAxle ;D

Naar boven
Spiff

BerichtGeplaatst: Vr Jan 21, 2005 11:52 am    Onderwerp: Re:Holten 9/1/2004: Pino en Lapierre tandem Reageer met quote

dubbelop schreef:

[
Spiff schreef:

Misschien merk je het pas als je wisselt Very happy

Ik moet erbij zeggen dat wij voorheen nooit een geveerde vork hebben gehad. En bij de nieuwe tandem moesten toch nieuwe wielen komen, dus toen zijn we gelijk maar op de steekas overgestapt. Was alleen wat lastig om eraan te komen, want bij een CK-achternaaf (hadden we al) hoort natuurlijk ook een CK voornaaf. Dat heeft een tijdje geduurd, maar het is de moeite waard gebleken. Wat een prachtig ding is ThruAxle ;D

Wow...jullie rijden wel met heel mooi spul.... Chris King......smul smul smul.
Prijstechnisch was dit voor ons de beste oplossing. Steekas wielen zijn aardig duurder dan de spotgoedkope baggerset waar we nu meer rijden en een DJ steekas is ook al weer een 150 Euro meer dan waar we nu mee rijden. ALs de boel kapot gaat (wielen en naven) dan stappen we over naar steekas en zware kwaliteit naven. De DJ3 met QR vind dat wel weer een nieuwe bestemming want dat is wel een dijk van een vork!
Naar boven
dubbelop

BerichtGeplaatst: Vr Jan 21, 2005 6:36 pm    Onderwerp: Re:Holten 9/1/2004: Pino en Lapierre tandem Reageer met quote

Spiff schreef:
Wow...jullie rijden wel met heel mooi spul.... Chris King......smul smul smul.

En als onze snelheid nou overeenkomstig die spullen was, maar nee ...... Very happy Toch hebben we er een prima (duitstalige) smoes voor: "Man gönnt sich ja sonst nichts" :P

Een CK achternaaf is overigens een prima investering voor een tandem. Wij reden namelijk twee keer een WTB New Paradigm achternaaf in stukken. Dat wil zeggen: de schroefdraad waar de body op geschroefd zit, kwam los van het naafhuis. WTB heeft dat tot twee keer toe zonder discussie én zeer snel verholpen. De CK DiscGoTech die we daarna kochten (in 1998) hebben we nog steeds en die blijft heel. Die CK voornaaf is gewoon een hebbeding; een DT o.i.d. functioneert volgens mij precies hetzelfde en voor véél minder (alhoewel, met die lage dollar ...... ).

[
Spiff schreef:

Prijstechnisch was dit voor ons de beste oplossing. Steekas wielen zijn aardig duurder dan de spotgoedkope baggerset waar we nu meer rijden en een DJ steekas is ook al weer een 150 Euro meer dan waar we nu mee rijden. ALs de boel kapot gaat (wielen en naven) dan stappen we over naar steekas en zware kwaliteit naven. De DJ3 met QR vind dat wel weer een nieuwe bestemming want dat is wel een dijk van een vork!

Zoals aangeduid heb ik geen vergelijking met andere vorken, maar ik ben ook erg blij met de DJ. Zo hadden we in de Mergelheuvelland 2-daagse ergens een situatie waarin ik wel door een fikse kuil heen *moest*. Daar kneep ik "m wel even voor, want met de vaste vork leverde zoiets altijd een forse klap op. Maar er gebeurde eigenlijk niks, we schoven dwars door die kuil heen en reden gewoon door. Dat zijn momenten dat je het nodige vertrouwen in zo"n vork krijgt Smile
Naar boven
Tall Boy Bram

BerichtGeplaatst: Vr Jan 21, 2005 9:39 pm    Onderwerp: Re:Holten 9/1/2004: Pino en Lapierre tandem Reageer met quote

idd, een stel toerders met reteduur materiaal.... "t lijken wel van die Bilthovense patsers...! Wink

TBB
Naar boven
dubbelop

BerichtGeplaatst: Zo Jan 23, 2005 8:24 pm    Onderwerp: Re:Holten 9/1/2004: Pino en Lapierre tandem Reageer met quote

Tall Boy Bram schreef:

idd, een stel toerders met reteduur materiaal.... "t lijken wel van die Bilthovense patsers...! Wink

TBB

Klopt, het is grotendeels gewoon voor de heb. Lekker Wink
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Tandem Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

Ga naar: